خبرهای داغ:
در دیدار جمعی از دانشجویان با امام جمعه نهبندان عنوان شد

تریبون نماز جمعه بهترین میدان بیان مطالبات دانشجویی/دانشجو باید سیاسی عمل کند اما سیاست زده نشود

امام جمعه نهبندان عصر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان گفت:دانشجو باید درعرصه سیاسی وارد شود ،اما سیاست زده نشود،چرا که امروز برخی افراد سعی دارند از توان و ظرفیت دانشگاه ها و دانشجویان به عنوان علم دست در پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۸۷۳۶۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام خزاعی امام جمعه نهبنداندر دیدار با جمعی از دانشجویان نهبندان ضمن روز دانشجو،تعامل بین نماز جمعه و دانشگاه را امری لازم خواند و گفت:جوانی نعمت مغتنمی است که می بایست با استفاده از آموزه های دینی به شیوه درست از این نعمت استفاده شود.

 

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه جوانی فرصتی طلایی است که در یک دوره کوتاه از زندگی در اختیار انسان قرار می گیرد گفت:مسئولین و نهادهای ذی ربط چه دانشگاهی و چه اداری باید تمام توان خود را بکار گیرند تا زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر استعداد جوانی را فراهم سازند.

 

خزاعی با بیان اینکه جوانان خصوصا جوانان دانشگاهی باید در اجرای فرامین رهبری پیشگام باشند گفت:تحصیل اولین و مهمترین رکن اساسی عمل به فرامین مقام معظم رهبری است و تهذیب و ورزش در مراحل بعدی قرار دارد.

 

خزاعی تفریحات سالم را جزءی از ورزش عنوان کرد و گفت:فقر و تنگدستی و بیکاری نباید عاملی برای روی آوردن به تفریحات ناسالم به عنوان راهی برای تخلیه انرژی جوانی و یافتن آرامش باشد.

 

امام جمعه نهبندان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان و دانشجویان گفت:یکی از اصلی ترین مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان انقلاب و انقلابی گری است که دانشجویان باید این موضوع را در صحنه عمل نشان دهند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه شهدا انقلاب را تثبیت کردند و امروز دانشجویان و جوانان باید در ادامه راه شهدا و پاسداشت انقلاب و حفظ آن پیشگام باشند گفت:دانشجو باید درعرصه سیاسی وارد شود ،اما سیاست زده نشود،چرا که امروز برخی افراد سعی دارند از توان و ظرفیت دانشگاه ها و دانشجویان به عنوان علم دست در پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

 

در نظام سیاسی کنونی که هیچ تریبون و میدان مناسبی برای بیان خواسته ها و مطالبه گری نیست ،یک دانشجو چگونه باید خواسته های خود را بیان کند

حجت الاسلام خزاعی در پاسخ یکی از دانشجویان با عنوان"در نظام سیاسی کنونی که هیچ تریبون و میدان مناسبی برای بیان خواسته ها و مطالبه گری نیست ،یک دانشجو چگونه باید خواسته های خود را بیان کند" افزود: مطالبه گری باید یکی از بارزترین و اصلی ترین ویژگی های دانشجویان باشد و تریبون نماز جمعه بهترین میدان برای بیان مطالبات جوانان و دانشجویان،امااین مطالبات باید در چهارچوب قانون مطرح گردد.

 

آینده شغلی دانشجویان آینده روشنی نیست

امام جمعه نهبندان در پاسخ این سوال دانشجویان هم گفت:اشتغال به معنای استخدام در ادارات دولتی نیست،دولت فقط وظیفه دارد زیر ساخت ها و زمینه اشتغال را فراهم کند،لذا دانشجویان باید در کنار فراگیری علم ،سایر علوم فنی و مهارتی را نیز فرا گیرند تا در آینده شغلی خود با مشکل مواجه نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار