نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای 16 آذر، روز دانشجو را تبریک گفت.
کد خبر: ۸۷۸۷۳۵۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه خبری پلیس، در اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گرامیداشت 16 آذر ماه آمده است:

16 آذر سال 1332 نمایانگر روح «استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی» دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است.

شهیدان « احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی» در اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر «ریچارد نیکسون» معاون رئیس جمهور آمریکا به تهران، به همراه دیگر دانشجویان بپا خاستند و سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

این روز بزرگ سرآغاز حرکتی دیگر در سیر استکبار ستیزی دانشجویان بود که با پیروزی انقلاب اوج گرفت و در گرماگرم حوادث پس از انقلاب به بلوغ رسید.

این واقعه نمایه‌ای از رحمت الهی بود که ذائقه عدالت خواه دانشجویان ایرانی را بیدار کرد و آن ها را بر ضد استکبار برانگیخت، جنبش و انقلابی که از قلب آن چمران‌ها، باکری‌ها و ... بپا خاستند و فصل ماندگاری را از نقش دانشجویان در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تاریخ این مرز و بوم از خود بر جای گذاشتند.

در این اطلاعیه با بیان اینکه شانزدهم آذر نشان بارزی از نقش بی نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ریشه‌های استعمار و مبارزه صادقانه با مصادیق استکبار است، آمده: استکبار ستیزی نه یک سلیقه سیاسی خاص و نه یک روش یا تاکتیک برای زمانی معین، بلکه آرمانی است واقعی، که الهام گرفته از مشی انبیاء و ائمه اطهار (ع ) بوده و خیر و سعادت دنیوی و اخروی یک ملّت را به همراه دارد و این آرمان نه فقط در کلام بلکه لزوماً باید در برنامه ریزی ها و هدف­گذاری های کلان کشور نمود و بروز داشته باشد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در این اطلاعیه آورده است: قطعا اساتید و دانشجویان پاک سرشت ایران اسلامی، چون همیشه با پیروی از تدابیر حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز ( حفظه الله ) و تمسک به روحیه اسلامی، انقلابی و استکبار ستیزی، تمام تلاش خود را در راه جهاد علمی و عملی جهت سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته و به حول و قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهداء، سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح خواهند کرد.

ارسال نظرات