خبرهای داغ:
ياسر متانت
دبير ستاد بزرگداشت فقيه آگاه آيت الله العظمي گلپايگاني
سرهنگ پاسدار محمداسماعيل عليشاهي از برگزاري مراسم بزرگداشت آيت الله العظمي سيد محمدرضا موسوي گلپايگاني و روز گلپايگان در 18 آذر در شهرستان گلپايگان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۷۲۸۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان،دبير ستاد بزرگداشت فقيه آگاه آيت الله العظمي گلپايگاني و فرمانده ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان امروز در حاشيه جلسه نهايي بزرگداشت فقيه آگاه با اشاره به به اهميت جايگاه علما در نشر ارزش هاي اسلامي گفت:در مقاطع حساس حيات امت اسلامي مخصوصاً بيداري اسلامي اين جايگاه بي بديل است و بايد اين ارزش نهادين در برهه كنوني به آيندگان نيز انتقال يابد.

محمداسماعيل عليشاهي، عالم جليل القدر مرحوم آيت الله العظمي سيدمحمدرضا موسوي گلپايگاني را يار ديرين امام راحل عظيم الشأن در بحبوحه پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن دانست و بيان كرد:ايشان از مفاخر عصر حاضر و به گفته علماي هم تراز وي ،از جمله آقا ميرزا رضي تبريزي و مرحوم كوهستاني ، در فقه و احكام به منزله زراره زمان خود بوده است.

دبير ستاد بزرگداشت فقيه آگاه گفت:آیین بزرگداشت این مرجع بزرگ تقلید و روز گلپایگان ، شامگاه چهارشنبه 18 آذر در مسجد جامع شهر گوگد شهرستان گلپایگان برگزار می شود.
سرهنگ محمداسماعیل علیشاهی افزود: در راستاي برگزاري هرچه با شکوهتر این مراسم پنج کمیته شامل پشتیبانی و تدارکات با مسئولیت اداره صنعت، معدن و تجارت، تبلیغات با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمل و نقل با مسئولیت شهرداری، انتظامات با مسئولیت نیروی انتظامی و فرهنگی با مسئولیت حوزه های علمیه شهرستان تشکیل شده است.
وي در ادامه افزود: این آیین با هدف تجلیل از مقام شامخ و معرفی هرچه بیشتر شخصیت و آثار مرحوم آیت الله گلپایگانی با حضور علما و اندیشمندان و قشرهای مختلف مردم در شهر گوگد، زادگاه این مرجع بزرگ برگزار می شود.
سرهنگ علیشاهی همچنین با اشاره به اینکه روز 18 آذر ، سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی بعنوان روز گلپایگان نظر گرفته شده است، گفت: برای سال آتی نیز برگزاری هفته گلپایگان از 25 اردیبهشت به مناسبت سالروز تشییع پنج شهید والامقام این خطه با موضوع مرجعیت، فقاهت، ایثار و شهادت پیش بینی شده است.


آیت الله سيدمحمدرضاگلپایگانی در هشتم ذیقعده 1316 هجری قمری در گوگد گلپایگان متولد شد . وي از ياران امام راحل در پيروزي انقلاب وپس ازآن و از مدافعان حريم انقلاب در مقاطع حساس بوده است.زبدگي اين عالم بزرگ در بيان فقه جعفري و احكام دين اسلام وي را در زمان خود در ميان علماي هم تراز به زراره شاگرد مبرز امام جعفر صادق معروف نموده است.وي پس از عمری خدمت به دین مبین اسلام و مذهب شیعه، در 96 سالگی در شامگاه پنجشنه 18 آذر 1372 ندای حق را لبیک گفت و پیکرش در مسجد بالا سر حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاکبه خاك سپرده شد. يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار