یکی از نیازهای مددجویان را تامین هزینه‌های ازدواج آنها است، کههم اکنون 700 نوعروس پشت نوبت برای دریافت کمک هزینه ازدواج هستند که امیدواریم با همکاری و همراهی خیران زمینه ازدواج آنها فراهم شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۲۲۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جمع مردم و مسئولان شهر خرم‌دره ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) ضمن تشریح فعالیت‌های کمیته امداد بر مشارکت بیش از پیش خیران در خدمت‌رسانی به مددجویان این نهاد به ویژه در بخش ایتام وکمک هزینه ازدواج تاکید کرد.

هدایت صفری اظهار کرد: در قرآن کریم پیامبر اکرم (ص)با زیباترین بیانات و عالیترین صفات معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با بعثت پیامبر اکرم (ص) مهربانی و کمک به همنوع در جامعه ترویج پیدا کرد، افزود: کسانی که پیرو راه پیامبر اکرم (ص) هستند نیز باید در خدمت دوستان اسلام ودربین همدیگر مهربان بوده و در برابر دشمنان اسلام سرسخت و قوی باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تاکید برالگوبرداری از سنت‌های حسنه پیامبر اکرم (ص)اضافه کرد: درست است که کسی توان عبادت خداوند را به اندازه پیامبر (ص) ندارد، ولی می‌توان در بعضی از امورخیر وصالح شبیه ایشان بود و خود را با آن صفات تطبیق داد و میزان کرد.

صفری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و خاندان ایشان کاملترین افراد درعالم امکان هستند، افزود: به جهت تقیدبالای مردم منطقه و وحود حوزه علمیه برنامه مختلفی در شناساندن بیشتر پیامبر اکرم (ص) دراین شهرستان برگزار می‌شود که یکی از آنها برگزاری کنگره ملی هجرت پیامبر اعظم (ص)بود که به حق مایه ی مباهات و افتخار است

وی در ادامه با اشاره به وضعیت انجام کارهای عام المنفعه در شهرستان خرم دره تصریح کرد: مردم نیکوکار خیراندیش خرم‌دره همواره در کارهای خیر پیش قدم بوده‌اند که نمونه های بارز آن در شهرستان ودردستگیری از نیازمندان مشهود است وتاکنون 336میلیون تومان زکات واجب و مستحب و فطره از طریق مردم پرداخت شده است .

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان و انجام امور عام المنفعه یکی از نشانه های حکومت صالحان است، اضافه کرد: کمک های خیران در خرم دره قابل توجه است ولی باید با همت بیشتری در این حوزه فعالیت کرد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته امداد در راستای توسعه مشارکت های خیران افزود: خوشبختانه با تاسیس کمیته امداد و اجرای طرح‌های مشارکتی مختلف از سوی این نهاد بستری مناسب برای مشارکت خیران در کار خیر و کمک به نیازمندان فراهم شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 هزار و 300 خانوار با جمعیت بیش از 43 هزارنفر مددجو زیرپوشش کمیته امداد استان هستند؛ تصریح کرد: این تعداد مددجو شامل یک هزار 630 یتیم، 659 بیمارخاص ، 14 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند است.

وی گفت: در شهرستان خرم‌دره نیز 2 هزار خانوار با جمعیت 3780نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به منابع دولتی در یاری نیازمندان افزود: با وجود مساعدتها و منابع اعتباری دولتی نیازهای مددجویان نامحدود است که رفع آنها نیازمند مساعدت بیش از پیش خیران است.

وی کمک به نیازمندان را صدقه جاریه عنوان کرده وافزود: کارخیر هرچند کوچک هم باشد اجر و ثواب آن بسیاراست و موجب رضای خداوند میشود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان یکی از نیازهای مددجویان را تامین هزینه‌های ازدواج آنها اعلام کرده وافزود: هم اکنون 700 نوعروس پشت نوبت برای دریافت کمک هزینه ازدواج هستند که امیدواریم با همکاری و همراهی خیران زمینه ازدواج آنها فراهم شود.

گفتنی است، در این مراسم، نسبت به حامی یابی برای ایتام نیز اقدام شد.

ارسال نظرات