کارشناس فضای مجازی سپاه شاهرود

استفاده از فضای مجازی باید با توجه به درک صحیح از این فضا انجام شود

دربانیان در کارگاه آموزشی دخترانه بسیج جامعه زنان شاهرود گفت: استفاده از فضای مجازی باید با توجه به درک صحیح از این فضا انجام شود و اگر بدون داشتن اطلاعات و سواد رسانه ای وارد این فضای مجازی شوید عواقب خطرناکی در انتظار افراد خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۸۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوالفضل دربانیان در کارگاه آموزشی دخترانه پایگاه نرجس حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری(س) که با حضور 70 نفر در هنرستان دخترانه محمدخانی شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و ارتباطات فعال در این فضا اظهار کرد: امروز شاهد هستیم همه آحاد جامعه با تلفن همراه راحت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند و بصورت مجازی با اطرافیانشان ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود: حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فی نفسه بد نیست و تبادل اطلاعات و آرا و نظرات و موضوعات فرهنگی هنری و آموزشی و علمی در این فضا کمک به ارتقا سطح اطلاعاتی و معلوماتی افراد می کند.

دربانیان با اشاره به روی دیگر این ارتباطات و تعاملات در این فضا گفت: متاسفانه با توجه به آمار بیش از 70 درصد حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چیزی خارج از کسب اطلاعات است و نوعی وقت گذرانی و ایجادد ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در این فضا و وقت تلف کردن است.

وی تصریح کرد: بالای 80 درصد نوجوانان و جوانان ما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور دارند اما بازده استفاده مفید این عزیزان کمتر از ده درصد است که این نشان می دهد این حضور در این فضا بیشتر در تلف کردن وقت کشیده شدن نسل جوان به راههای بزه و خلاف و ناهنجاری های اجتماعی است.

دربانیان با تاکید بر آموختن سواد رسانه ای و استفاده درست از این ابزار بیان کرد: دشمنان به خوبی دریافته اند که می توانند با حضور مجازی در خانواده ها و در بین نسل جوان جامعه بر روی افکار و عقاید آنها اثرگذار باشند و این تلاش ها در این مسیر بصورت شبانه روزی ادامه داد و تحریمی نیز ما را در بر نمی گیرد.

وی با اشاره به تهدید دختران جوان در این فضا گفت: افراد سودجود در این فضا به دنبال جذب دختران هستند و متاسفانه بسیاری از دختران ناآگاه ما نیز جذب می شوند و بعد شاهد مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در فضای حقیقی هستیم.

کازرشناس فضای مجازی سپاه شاهرود تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی باید با توجه به درک صحیح از این فضا انجام شود و اگر بدون داشتن اطلاعات و سواد رسانه ای وارد این فضای مجازی شوید عواقب خطرناکی در انتظار افراد خواهد بود.

دربانیان افزود: تلفن همراه و اینترنت و ماهواره به خودی خود تهدید نیستند اما وقتی افراد کار با آن را ندانند این ابزار تبدیل به تهدید می شود و بسیاری هستند که در این تهدیدات گرفتار شده اند و متاسفانه راهی برای بازگشت این نداشتند.

وی با توصیه به دختران برای آگاهی از فضای مجازی و نحوه استفاده از آن عنوان کرد: تمام این گفتن ها و برگزاری این کارگاه ها برای کم کردن آسیب های این ابزار و آگاه سازی و روشنگری است که با احتیاط بیشتری وارد این فضا شده و استفاده مناسب نمایید.

در پایان این کارگاه جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار