خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اجرای برنامه‌های اقتصادی در موقوفات جزء اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۷۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در دیدار معاونان، مدیران و کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، با اشاره به آغاز دهه وقف از دهه آخر صفر و اجرای برنامه‌هایی در گرامیداشت سالروز رحلت جان‌سوز نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) و سبط اکبر آن حضرت، امام مجتبی (ع)، همچنین سالروز شهادت جان‌سوز امام رئوف، حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: در این روزها، برنامه‌های متنوعی در استان سمنان در گرامیداشت این روزهای عزیز برگزار شد.

وی تصریح کرد: دهه وقف از هفتم آذرماه شروع شده است و برنامه‌های متنوعی را در این 10 روز پیش‌بینی کرده‌ایم؛ امسال یکی از ویژگی‌های برنامه‌های اوقاف این است که «هفته وقف» به «دهه وقف» تبدیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: بخشی از برنامه‌ها در دهه آخر صفر اجرا شد و هر روز هم با توجه به برنامه‌ای که پیش‌بینی و به یک نام نام‌گذاری شده است، یکسری برنامه‌ها را در آن روز در سراسر استان پیش‌بینی کردیم.

واحدی بیان کرد:‌ روز نخست دهه وقف به نام «وقف و رسانه» نام‌گذاری شده بود و مصادف با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به نام وقف و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع)، برنامه‌هایی در سمنان اجرایی شد.

وی تصریح کرد: نهم آذرماه به نام وقف و ترویج فرهنگ قرآنی نام‌گذاری شده بود و در موقوفات، یکی از اولویت‌های مهم، وقف در زمینه فرهنگ قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مصادف با سالروز شهادت امام رضا (ع) و روز آخر ماه صفر، برنامه‌های ویژه وقف و بقاع متبرکه و زیارت را در استان برگزار کردیم.

واحدی بیان داشت: وقف و حوزه‌های علمیه و وقف و محرومیت‌زدایی نیز از دیگر نام‌گذاری‌های دهه وقف در استان سمنان بود.

وی تصریح کرد: موضوع وقف و سلامت به‌عنوان یکی از اولویت‌هایی است که برای وقف‌های جدید انتخاب کردیم و همچنین به وقف و خانواده توجه می‌شود و این هم جزء اولویت‌های ماست تا در ارتباط با موضوع نیازمندان و جوانان فعالیت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: روز دوشنبه (امروز) به نام وقف و اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده و شعار امسال هم همین است که برنامه‌های اقتصادی که در حوزه موقوفات شروع کردیم، به نتیجه برسانیم.

واحدی بیان داشت:‌ آخرین روز دهه وقف هم که روز شانزدهم آذرماه بوده، به نام وقف و علم و فناوری نام‌گذاری شده است که این هم جزء اولویت‌های ما در سال‌های گذشته بود و هنوز هم وقف‌هایی در حوزه علم و فناوری به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها