خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد

لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه وقف با کارکردهای اجتماعی

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت:‌ فرهنگ‌سازی در زمینه وقف با کارکرد اجتماعی پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم است.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۷۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل، معاونان، مدیران و کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، با بیان اینکه دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف است، اظهار داشت: مسؤولان مربوطه باید تمام تلاش خود را برای آشنایی مردم با فرهنگ وقف به‌کار گیرند و همان‌طور که مردم را از نیات و برکات وقف آگاه می‌کنند، آنان را به وقف‌های جدید دعوت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه به نیت واقفان توسط مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: باید به تمام نیات واقفان طبق خواسته آنان عمل شود تا اعتماد مردم همواره مستمر بماند.

شاهچراغی در ادامه اظهار کرد: اگر شخصی میل به وقف در زمینه خاصی دارد، نباید برای درآمد بیشتر نیت فرد نادیده گرفته شود.

وی خطاب به حاضران تصریح کرد: عمل به نیت واقف کار دشواری است که باید در این زمینه اهتمام کامل داشته باشید و تحت هیچ شرایطی نباید برای درآمد بیشتر خلاف نیت واقفان عمل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه وقف موجب بقا و دوام انسان‌ها می‌شود، اظهار داشت: موقوفات سوخته نباید در گذر زمان فراموش شده و احیای این موقوفات باید جدی گرفته شود؛ چراکه زنده کردن موقوفات بسیار ارزشمند است و این سنت پیامبر باید همواره احیا شود.

شاهچراغی به کارکرد اجتماعی وقف اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه وقف با کارکرد اجتماعی پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم است.

وی به نام‌گذاری موقوفات با کارکرد اجتماعی به نام ائمه معصوم (ع) تأکید کرد و کفت: موقوفات جدید را با نام ائمه اطهار (ع) متبرک کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها