خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان گفت: هرچه شیر به قیمت پایین‌تر از دامدار خریداری شود، استفاده از خوراک دام بی‌کیفیت مانند پودر گوشت اجتناب ناپذیر است که قطعاً در شیر و به تبع آن سلامتی مردم تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۶۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان : پیروز علوی‌نیا با اشاره به آخرین مسائل و مشکلات دامداران اظهار کرد: نیمی از پول شیری که خرداد ماه برای هر لیتر 1250 تومان توافق و از دامداران خریداری شد هنوز پرداخت نشده است.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن طرح شیر مدارس بیان کرد: شیری که در مدارس پخش می‌شد در کنار فوایدی که برای دانش آموزان داشت با توجه به حجم زیاد توزیع شیر، به فروش دامداران کمک می کرد تا شیر روی دستشان نماند.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: میزان سبوس یارانه‌ای که به کلیه دامداری‌ها و اتحادیه‌ها تعلق می‌گیرد هرسال کمتر می‌شود و دلیل آن نیز مشخص نیست.

وی بیمه دام‌ها را مسأله دیگری عنوان کرد که دامداران با آن مواجه هستند و گفت: خسارتی که باید به دامداران پرداخت شود متأسفانه از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده، در این راستا با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی برگزار شده است.

علوی‌نیا حداکثر مبلغ هر لیتر شیر خریداری شده را 1250 تومان اعلام و خاطر نشان کرد: این مبلغ به ازای شیر با بهترین کیفیت و در تناژ بالا از گاوداری‌های صنعتی خریداری می‌شود؛ از گاوداری‌های کوچک همچنان لیتری حدود 1000 تومان شیر خریده می‌شود.

وی اذعان داشت: هرچه از این دست اتفاق‌ها رخ دهد و شیر به قیمت پایین‌تر از دامدار خریداری شود، استفاده از خوراک دام بی‌کیفیت مانند پودر گوشت اجتناب ناپذیر است و روی آوردن به خوراک ارزان و بی‌کیفیت قطعاً در شیر و به تبع آن سلامتی مردم تأثیر می‌گذارد.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان تأکید کرد: نهاده‌های دامی به دلیل تغییر در قیمت سوخت و دلار متغیر بوده و معمولاً رو به افزایش است اما قیمت شیر در 4 سال اخیر تغییر چندانی نداشته و حال آن که همین مبلغ نیز با تأخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

علوی‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: این در کنار افزایش هزینه‌های آب و برق و گاز و حقوق و دستمزد کارگران و حق بیمه است که همگی چند برابر شده اما مبلغی که از دامدار خریداری می‌شود طی چند سال ثابت مانده است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها