خبرهای داغ:
رئیس شبکه بهداشت و درمان استان سمنان:

روند رشد جمعیت در ایران همچنان ادامه دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان سمنان گفت: روند رشد جمعیت در ایران همچنان ادامه دارد و استنباط های برخی مبنی بر قطع رشد جمعیت و یا کاهش جمعیت در ایران غلط است.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۳۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از گرمسار، جعفر جندقي در همايش تبيين سياست هاي نوين جمعيتي در گرمسار اظهار داشت: در جامعه امروز جمعیت جوان تشکیل دهنده نیروهای تازه نفس و شاداب نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با کاهش این قشر از جمعیت نیروی کار و شادابي جامعه نیز از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج به روند رشد جمعیتی کشور لطمه خواهد زد، افزود: کل جمعیت جهان در فاصله زمانی سال ۱۸۰۰ تا۲۰۰۰ میلادی بین یک تا سه میلیارد نفر جمعیت بوده است و این در حالی است که رشد جمعیت در ایران در سال۱۲۹۰ شمسی ۹ میلیون نفر بود و تا سال ۱۳۴۰ جمعیت ایران به ۲۲میلیون نفر افزایش یافت.

وی همچنین اذعان داشت: از سال ۱۳۴۹ هجری شمسی تا کنون روند رشد جمعیتی ایران در حال افزایش و پیشروی بوده است و هرگز این روند برخلاف باورهای غلط برخی افراد،قطع یا کاهش نیافته است.

جندقي تأكيد كرد: طی سالهای متوالی روند افزایش جمعیت به خوبی پیشرفت داشته است اما این آمار خیلی کند در حال افزایش است که باید به آن تسریع بخشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها