مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با بسیج مطرح کرد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گفت:واحدهای شن و ماسه وآسفالت، هم در آلودگی هوا تاثیر دارندو هم آبهای زیر زمینی،از این رو فعالیت آنها و دادن مجوز با به این واحدها با دقت بیشتری دنبال می شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۰۷۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳
خبرگزاری بسیج:امروز ناصر مهردادی:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران،در حاشیه بازدید از واحدهای شن و ماسه شهرستان قدس،در مصاحبه با خبرگزاری بسیج عنوان کرد:در شهرستان قدس74معدت شن و ماسه،و16واحد مهم آسفالت داریم،پس بخشی از مهمترین معادن ما در استان تهران،در شهرستان قدس واقع شده است.

وی با توجه به نقش اداره صنعت،معدن و تجارت،در همکاری با محیط زیست اظهار داشت:اساسا وقتی بحث معادن می شود،در مناطق آزاد مجوزهایی که صادر می شود،توسط اداره صنعت،معدن و تجارت است،واصلا استعلامی از سازمان محیط زیست انجام نمی دهد،اما در بخشهایی که مربوط به منابع محیط زیست می شود،چون در آنجا حضور فعال داریم اداره صنعت و معدن و تجارت از سازمان محیط زیست استعلامهایی صورت می دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به استقرار معادن شن و ماسه تاکید کردند:در خصوص استقرار واحدهای شن و ماسه،حتما و بر اساس قانون بایستی اداره صنعت،معدن و تجارت از سازمان محیط زیست بابت استقرار این واحدها استعلام بکند،که در بحث مهم واحدهای آسفالت هم همین نگاه وجود دارد،که ما در این مورد نیز دستور العمل های خاص خودمان را داریم،که اگر شرایط و ضوابط استقرار را داشته باشد ما این مجوز را صادر،و اگر نداشته باشند صادر نخواهیم کرد.

ناصرمهردادی با توجه به تمدید مجوز به وحداهای شن و ماسه ابراز داشت:تا کنون نزدیک به11واحد شن و ماسه را در بخشهایی که امروز بازدید کردیم در ماه های گذشته پیگیر بحث پلمپ آنها بودیم،واز این معادنی که در کل استان تهران به این تعداد اضافه میشود،اگر مجوز داشته باشند،و از زمان مجوز آنها گذشته باشد و در طول زمان مجوز تخلفی را نداشته باشند،سعی ما بر این است که آن مجوز را تمدید کنیم،و اگر بر خلاف این باشد مجوزی صادر نخواهیم کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد:تا3ماه دیگر طرح ویژه پایش محیط زیست ادامه دارد،و در این راستا در هفته های گذشته108واحد شن و ماسه را پایش وتعدادی را هم از فعالیت ممنوع کردیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از این گفتگو با توجه به نقش واحدهای سن و ماسه در آلودگی هوا تاکید کرد:بخش مهمی که هم در آلودگی هوا و هم در آلودگی آبهای زیر زمینی نقش بسزایی دارند،واحدهای شن و ماسه و آسفالت است.

مهردادی افزود:آلودگی آبی به خاطر آبی است که در شن و ماسه بکار میرود،که این خود در آلودگی آبهای زیر زمینی نقش موثری دارد"واگر از فیلترهای مناسب نیز استفاده نکنند،این خود نیز موجب آلودگی هوا میشوند،و از این پس دادن مجوز وفعالیت آنها زیر رصد و دقت بیشتری از سوی سازمان محیط زیست قرار میگیرند.

این مقام مسئول در خاتمه مبنی بر سوال اخراج دو واحد معدن از استان تهران،طبق وعده های قبل ،از سوی این سازمان اظهار داشت:با برسیهایی که از قبل صورت گرفته و پیگیریهایی که انجام شده است،صدرصد این را رصد میکنیم،تا این کار به زودی عملی شود.
ارسال نظرات