خبرهای داغ:
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛

ذات روز دانشجو چیزی جز استکبارستیزی نیست/ اتمام انقلابی گری اشتباهی استراتژیک است/بصیرت فتنه 88 را زمین گیر کرد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بصیرت یعنی اینکه دانشجویان اجازه حضور سران فتنه را در دانشگاه ها نمی دهند و اگر بصیرت همراه با جوان انقلابی باشد نمی شود به هیچ وجه جلوی آن را گرفت.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۲۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد ودود حیدری در گردهمایی دوهزار نفری انقلابیون جوان که در آستانه روز دانشجو تشکیل یافته بود، اظهار کرد: روز دانشجو روزی است که فرزندان این ملت برای مخالفت با ایادی شیطان بزرگ به شهادت رسیدند و روزی است که منشائ و مبنای آن خون شهیدان است.

وی افزود: این روز ایامی است که می خواهد آرمانگرایی و انقلابی گری دانشجویان را نشان دهد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در روزگار عجیبی به سر می بریم به نحوی که در سالگرد 16 آذرماه که سه تن از دانشجویان در راه آمریکاستیزی به شهادت رسیدند عده ای ندای آمریکادوستی سر می دهند و به ماله کشی خدعه های شیطان بزرگ مشغول می شوند و از کسی هم صدایی بلند نمی شود.

روز دانشجو روزی است که ذاتش چیزی جز استکبارستیزی نیست

حیدری که در سالن چمران پردیس دانشگاه نازلو ارومیه سخنرانی می کرد، ادامه داد: در روز روشن تاریخ را تحریف کرده و از وجنات شیطان بزرگ صحبت می کنند.

وی تصریح کرد: روز دانشجو روزی است که ذاتش چیزی جز استکبارستیزی نیست و باید نگاهی دقیق و منطقی به این روز داشت.

حیدری در ادامه درباره کلمه انقلابی و جوانان انقلابی نیز اظهار کرد: این کلمه ، کلمه ای پرتکرار در سالهای اخیر از طرف رهبر معظم انقلاب بوده است و بار معنایی عمیقی پشت سر خود داشته و در سالهای پایانی قرن بیستم منشاء تحولات بسیاری حتی در حوزه های غیراسلامی شده است.

اشتباه استراتژیک است که انقلابی گری را تمام شده بدانیم

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأسف از اینکه برخی از تکرار کلمه انقلابی خوششان نمی آید، تأکید کرد: برخی هنوز می گویند دوره انقلابی گری تمام شده و انقلاب در سال 57 به پیروزی رسیده است اما باید گفت که در 22 بهمن سال 57 انقلاب متولد شده و این اشتباه استراتژیک است که انقلابی گری را تمام شده بدانیم.

حیدری افزود: انقلاب اسلامی داعیه دار صدور است و امروز شاخ و برگهایش در سطح منطقه دیده می شود اما در داخل کشور خائنین و احمق هایی دیده می شوند که می خواهند حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی را کند کرده و سرعت آن را بگیرند.

وی گفت: در سطح عرصه بین الملل این حرکت پرشتاب به جلو رفته و به مانند رودی است که مسیر خود را پیدا کرده و پیش می رود.

حیدری تأکید کرد: ذات حرکت دانشجویی یعنی مطالبه در مسیر آرمانها و تلاش برای بهبود وضعیت و ویژگی جوان انقلابی نیز همچنین است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: جوانانی که در پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی جنگ تحمیلی سهیم بودند ویژگی هایی داشتند که باید به آن توجه شده و مدنظر قرار گیرد.

اکثر شهدای جنگ تحمیلی از جریان دانشجویی بودند

حیدری با تأکید بر اینکه اصلی ترین شهدا و فرماندهان جنگ تحمیلی از جریان دانشجویی بلند شده و جنگ را مدیریت کرده اند، تصریح کرد: اکثر شهدای جنگ تحمیلی از جریان دانشجویی بودند و این کار بزرگ را انجام دادند و امروز هم شدنی است و دور از دسترس نیست و باید بگوییم نسل کنونی در انقلابی بودن از نسل اول و دوم انقلاب کمتر نیست.

وی با بیان اینکه ویژگی جوانان انقلابی از منظر شهید حسن باقری در دو ویژگی اخلاص و تقوا و تلاش و کوشش عنوان شده است، اظهار کرد: این دو ویژگی جوان انقلابی را بالا برده و مسیرهای بسته را باز و راههای طولانی طی و کارهایی انجام می گیرد که در ابتدا فکرش را هم نمی کرد.

حیدری یادآور شد: چه کسی فکر می کرد جوانان انقلابی آنگونه در مقابل ارتش بعث عراق حماسه بیافرینند و چه کسی فکر می کرد جوانان صنعت هسته ای را به جایی برسانند که استکبار را لرزه بیاندازد و از این رو زمانی برای جوانان صدراسلام حسرت می خوردیم اما اکنون نمونه های عینی آن را می بینیم.

بصیرت فتنه 88 را زمین گیر کرد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر مقوله بصیرت گفت: بصیرت اتفاقی است که باید در وجود جوانان انقلابی بیافتد تا مسیر را درست تشخیص بدهد و بتواند از این طریق در بین مسیرهای مختلف، مسیر خود را پیدا کرده و فریاد بزند و حق خود را بخواهد.

حیدری افزود: بصیرت یعنی فرسنگ ها از ولی امر خود دور باشی اما بتوانی ولایتمدار باشی و مسیر درست را تشخیص بدهی.

به گفته وی فتنه 88 را، بصیرت زمین گیر کرد،همان زمانی که استکبار به دنبال براندازی نظام بود.

حیدری تصریح کرد: بصیرت یعنی اینکه دانشجویان اجازه حضور سران فتنه را در دانشگاه ها نمی دهند و اگر بصیرت همراه با جوان انقلابی باشد نمی شود به هیچ وجه جلوی آن را گرفت.

وی ادامه داد: انقلابی بودن یعنی دوری از محافظه کاری و منطقی بودن و امروزه می بینیم که بلای جان بسیاری از مسئولان محاظفه کاری است.

حیدری عنوان کرد: جوان انقلابی با شناخت گفتمان اصیل انقلابی حرکت می کند و ملاحظه کسی را نمی کند و هیچ ملاحظه ای جز انقلابی بودن ندارد و این جوان انقلابی فهیم و منصف است.

وی اظهار کرد: کسانی می خواهند انقلاب اسلامی را به نحو دیگری نشان دهند اما همین افراد آنهایی هستند که در روزهای سخت کشور هریک به گوشه ای خزیده بودند.

حیدری یادآور شد: لذت دنیوی و احساس عقب ماندن از دیگران همه چیز ما را به حاشیه می برد و دیگر نمی توان با این شرایط انقلابی بود.

کوتاه نیامدن از ارزش ها از ویژگی های جوان انقلابی است

وی تصریح کرد: کوتاه نیامدن از ارزش ها از ویژگی های جوان انقلابی است، چون یکسری مطالعات داشته و راهش را انتخاب کرده است و وقتی ما اعتقاد و یقین و باور داریم که ارزشها چیست محکم می ایستیم و نباید اینطور القا شود که کوتاه آمدن از ارزش ها تعصب است بلکه اعتقاد به ارزشهاست.

حیدری تأکید کرد: انقلابی بودن را باید از امام خمینی(ره) یاد گرفت وقتی که در خاطرات حاج احمد خمینی می خوانیم که وقتی حکم ارتداد سلمان رشدی را داد آرام و قرار نداشت و می گفت که کاش جوان بودم و خودم پیگیر این کار می شدم.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: خیلی ها می کوشند تا مفهوم جریان دانشجویی را عوض کرده و آن را معترض جلوه دهند اما باید گفت که جریان اصیل دانشجویی مدافع انقلاب اسلامی است چون برای آن تلاش کرده و خون داده است.

برجام نباید باعث فراموشی خباثت گرگ درنده خو شود

حیدری عنوان کرد: دفاع از انقلاب اسلامی توجیهی برای همه امورات نیست ولی باید اصل نظام و انقلاب را مدافعه کرد.

وی افزود: سه مطالبه جدی تحت عنوان استکبارستیزی، مبارزه با فساد و خدمت به مردم باید از سوی دانشجویان به طور جدی پیگیری شود.

حیدری ادامه داد: اولین خیانت در مذاکرات این بود که کلمه دشمن را تبدیل به رقیب کردند و جرثومه فساد به طرف مذاکره کنند تبدیل شد اما فراموش کردند که آمریکا همنی است که 60 سال با کشورمان دشمنی کرده است.

وی تأکید کرد: برجام نباید باعث فراموشی خباثت گرگ درنده خو شود و خیلی خوشبینانه است که چنین جانوری تبدیل به مذاکره کننده شود.

فساد مانند موریانه ای نظام اسلامی را از درون می خورد

حیدری اظهار کرد: بدنه مردمی و نسل جوان باید پیمان شکنی آمریکا را می دیدند و برخی در این بین باید خجالت بکشند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برخی افراد طرفدار مذاکره عنوان کرد: اگر غیرت و منطق دارند امروز بیایند و بگویند که برجام فرجام نداشت، نه اینکه دشمنی آمریکا را ماله کشی کنند و این کار قابل تحمل نیست و این را باید جنبش دانشجویی پیگیری کند.

حیدری یادآور شد: فساد مانند موریانه ای نظام اسلامی را از درون می خورد و باید جوان انقلابی مبارزه با فساد، رانت، امتیازات و ریاست ها و مسئولیت ها و مقابله با آقازادگی را در پیش بگیرد.

وی افزود: چرا امروزه در مور فیش های نجومی یک نفر نیز محاکمه نشده و ریالی از آنها پس گرفته نمی شود، از این رو باید مدافع سرسخت انقلاب بود و موریانه ها را از میان برداشت.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: جریانات دانشجویی تا زمانی که در کنار مردم باشد، جریان دانشجویی است وگرنه تبدیل به آلت دست جریانات و احزاب سیاسی می شود، از این رو باید جوان دانشجوی انقلابی خدمت به مردم را نیز مطالبه گری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار