مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان:

بازار تاریخی زنجان، بافتی است با حجم مراجعات زیاد مردمی

برخی از بافت های تاریخی مراجعات مردمی زیاد ندارند این در حالی است که بازار زنجان بافتی با حجم مراجعات زیاد است.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۱۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان در ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان زنجان گفت: بازار زنجان بعد از بازار تهران و تبریز سومین بازار زنده کشور بوده و حجم مراجعات مردمی به آن قابل توجه است.

یحیی رحمتی افزود: مطابق با اثر استاد کریم پیرنیا به عنوان یک مرجع مهم در حوزه معماری اسلامی، بازار زنجان طولانی ترین بازار سرپوشیده کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: بازار تاریخی زنجان یک بازار زنده و دارای شاخص های معماری مهمی است

این مسئول تصریح کرد: پرونده ثبت بازار تاریخی زنجان به استناد اطلاعات کتاب معماری اسلامی استاد کریم پیرنیا تدوین شده و مراحل اولیه موافقت را نیز گذرانده است.

وی بافت مرکزی شهر و بازار زنجان را دارای بافتی زنده عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از بافت های تاریخی مراجعات مردمی زیاد ندارند این در حالی است که بازار زنجان بافتی با حجم مراجعات زیاد است.

رحمتی با بیان اینکه برنامه هایی برای احیای بافت های تاریخی شهر زنجان داریم، افزود: احیای جداره ها و بدنه های تاریخی و تملک خانه های واجد شرایط معماری در شهر زنجان مورد تاکید قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان از تلاش برای تملک پنج خانه واجد شرایط تاریخی خبر داد و گفت: تلاش می شود با تملک این خانه ها در راستای احیای بافت های تاریخی برآییم.

وی از برخی مداخلات غیراصولی طی سالیان گذشته در بافت های تاریخی خبر داد و گفت: بعضا این نوع مداخلات و اقدامات غیرکارشناسی موجب بروز مشکلات زیادی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار