هشت هزار مددجوی آذری مهارت فنی و حرفه ای کسب کردند

بیش از هشت هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی در هشت ماهه نخست امسال از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.
کد خبر: ۸۷۸۶۸۲۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام این خبر، افزود: مددجویان با کسب مهارت شغلی می توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند.

پورمناف با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی این نهاد است، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای،حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان انجام می شود.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادها، ارائه و تقویت آموزش‌های مرتبط با استعداد شناسایی شده، مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات به مددجو در ایجاد یک شغل مناسب از مراحل توانمندسازی مددجویان است.

پورمناف بیان کرد: مددجویان از طریق نظارت‌ مشاوران و کارشناسان مرتبط با شغل ایجادشده تا پنج سال پس از زمان ایجاد شغل از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد طرح پایدارسازی شغل‌های ایجاد شده توسط مددجویان است، خاطرنشان کرد: طبق این طرح، حمایت‌هایی از جمله بیمه‌های تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری، مشاوره شغلی و نظارت بر شغل به مددجویان داده می شود.

وی آموزش فنی و حرفه ای را گامی مهم برای اشتغال و خودکفایی مددجویان دانست و بیان داشت: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان اشتغال است و آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت به شمار می آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها