خبرهای داغ:
مدیر مسؤول روزنامه جوان گفت:ریشه‌های فساد در کشور از دوران پسا جنگ و در پی دویدن به دنبال تورم شکل گرفت.
کد خبر: ۸۷۸۶۷۹۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالله گنجی ظهر امروز در نشست «رسالت دانشجو در قبال فسادهای اقتصادی» در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: ریشه‌های فساد در کشور از دوران پسا جنگ و در پی دویدن به دنبال تورم شکل گرفت.

وی ادامه داد: فضای دانشجویی به لحاظ شخصیت‌سازی کاذب است و شخصیت‌های کاذب ایجاد می‌کند در فضای دانشجویی، دانشجو احساس می‌کند که مرجع است.

مدیر مسؤول روزنامه جوان افزود: یک انگاره نسبت به دانشجویانی که کار تشکلی دارند این است که آن‌ها نسبت به حاکمیت اعتراض دارند؛ البته این مسئله یکسری ریشه‌های روانشناسی دارد.

گنجی اضافه کرد: جوانان در سن دانشجویی علاقه‌ای به نظارت و کنترل ندارند و حکومت که در پی نظم و قانون است با این مسئله مشکل پیدا می‌کند بنابراین این اعتراض بیشتر از آنکه سیاسی باشد ریشه روانشناسی دارد.

وی با بیان اینکه جوانان نسبت به قدرت هیچ‌گاه دیدگاه خوبی ندارند بیان داشت: ریشه فکری پشت این مسئله چیزی است که شناخته شده نیست.

مدیر مسؤول روزنامه جوان با بیان اینکه دانشجو از مصلحت متنفر است و آن را نمی‌پذیرد خاطرنشان کرد: اما چه بخواهیم و چه نخواهیم حکومت یکسری مصالح دارد ولی دانشجو این فضا را قبول ندارد و چون جزئی‌نگر است بیشتر به جزییات توجه می‌کند.

گنجی تصریح کرد: دانشجو در مسئله فساد، مشکل را سیستمی نمی‌بیند بلکه فکر می‌کند فقط باید یقه شخص فاسد را بگیرد.

وی با بیان اینکه از خصوصیات جوانان این است که به اشخاص حب و بغض بسیار زیادی دارند گفت: دانشجو دو ویژگی دارد که شخصیت او می‌سازد و این دو ویژگی ثروت و قدرت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها