نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه با جدیت مدنظر قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان و فعالان فرهنگی کارهای ماندگار فاخر و افتخارآمیز در راستای ترویج فرهنگ وقف انجام دهند.
کد خبر: ۸۷۸۶۷۹۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر در همایش «وقف و رسانه» که با حضور مسئولین استانی در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره)، وقف را سنت حسنه‌ای دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی شاهد احیاء فرهنگ وقف در جامعه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قبل از کشف نفت؛ بسیاری از امورات مربوطه از طریق وقف می‌گذشت. خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌هایی دفاعی پیشرفت‌های درخور توجهی داشتیم باید بتوانیم در سایر عرصه‌ها به مثابه آن به پیشرفت دست پیدا کنیم از جمله آن‌ها حوزه‌های علمیه و مدارس پیش حوزوی هستند.

وی افزود: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف می‌تواند اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی بر جامعه اسلامی داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه امروزه تقاضا برای حضور در حوزه‌ها بیش از گذشته است، گفت: امروزه برای حضور در حوزها از سایر کشورهای تقاضا داریم و با توجه به هجمه فرهنگی دشمن تربیت طلبه برای مقابله با این تهدیدها در زمان کنونی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برگزاری مراسم جایزه صلح نوبل را یکی از اقدامات دشمن علیه نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان از این ترفندهای برای تحریک اذهان علیه نظام اسلامی بهره می‌گیرند در حالی که ما هم می‌توانیم از این گونه رقابت‌ها به منظور گسترش و معرفی آثار فرهنگی، دینی و معرفتی استفاده کنیم.

وی افزود: دشمنان تلاش دارند تا به هر نحو ممکن علیه ما دست به اقدام بزنند و باید تلاش کنیم با ترویج و تبیین فرهنگ صحیح ایرانی اسلامی این هجمه‌ها را خنثی سازیم، نباید اجازه دهیم اقدامات انحرافی و خرافی ما را به بیراهه ببرد توجه داشته باشیم که معرفی امام حسین(ع) با علم و کتل نباشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به همایش عظیم اربعین گفت: دشمنان نظام اسلامی مانع از انتشار حقایق می‌شوند باید در مقابل این اقدام دشمن بتوانیم از ظرفیت‌ها و امکانات برای ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد به جای جنگ و جدل بر سر برگزاری برنامه‌هایی که اولویت اول مردم نیست به فکر تولید کارهای ماندگاری باشد که برای هزاران سال باعث افتخار شود.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی عملکرد و اقدامات سازمان اوقاف و امور خیری در راستای جلب اعتماد عمومی باید رویکرد اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه باشد و موقوفات را در چارچوب سیاست‌های نظام و بر اساس اولویت‌ها به کارگیرد، از سوی دیگر چنانچه مردم خیرات و برکات سنت حسنه وقف را با چشم خود ببینند رغبت بیشتری در وقف اموال خود نشان می‌دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: مردم باید موقوفات خود را هم متناسب با شرایط زمانی وقف کنند، اوقاف هم در بحث وقف مشاوره لازم را به واقفین ارائه دهند تا بتوانیم از این سنت حسنه نحوه مطلوب را بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر تربیت نخبگان و فرهیختگان گفت: برای رسیدن به اهداف بلند باید تربیت نخبگان و فرهیختگان مرود توجه قرار گیرد آنچه امروز جامعه به آن نیاز دارد مطهری‌ها، شهید نراقی‌ها و... است.

وی در پایان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف گفت: اربابان قلم و رسانه بایستی از هنرشان در انعکاس حقایق جامعه و ارزش‌ها بهره بگیرند و به مقابله با فحشا و فساد بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات