خبرهای داغ:
مسئول بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی گفت: در پنج ماهه اول امسال نسبت به پنج ماهه اول سال 94 ، دو درصد کاهش ازدواج و هشت درصد افزایش طلاق داشتیم که زنگ خطری است و در این زمینه سال گذشته رتبه ششم در کشور داشتیم.
کد خبر: ۸۷۸۶۷۲۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

سموئی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: در پنج ماهه اول امسال نسبت به پنج ماهه اول سال 94 ، دو درصد کاهش ازدواج و هشت درصد افزایش طلاق داشتیم که زنگ خطری است و در این زمینه سال گذشته رتبه ششم در کشور داشتیم.

وی عنوان کرد: در مقیاس روند افزایش طلاق نسبت به سایر استانها ششم هستیم و این روند متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

سموئی اضافه کرد: کارگروه مسائل فرهنگی با موضوع طلاق را در شورای عالی بسیج حقوقدانان داریم که سال گذشته تشکیل شد و خروجی آن طرحی استانی بود که تصویب و به دستگاه های اجرایی ارسال شد.

مسئول بسیج حقوقدانان استان بیان داشت : در کارگروه طلاق علل و عوامل این موضوع را احصاء کردیم و قرار شده در بعضی از مراکز استانی آموزش ها لحاظ شود زیرا یکی از علت های اصلی افزایش طلاق عدم مهارت و شناخت زوجین است.

وی با بیان اینکه زوجین باید این علم را فرا بگیرند که مردان دورنگر و زنان جزعی نگر هستند افزود: مهارت افزایی قبل از ازدواج طرحی است که اعتبارات آن را بهزیستی تامین خواهد کرد .

سموئی خاطرنشان کرد: با وکلا در مرکز دادگاه خانواده بحث هایی در زمینه طلاق داشتیم که رویکردی با نگاه اصلاح فی مابین زوجین در کانون خانواده داریم.

مسئول بسیج حقوقدانان استان گفت: کارگروه فعال در زمینه طلاق داریم. اطلاعات را می گیریم و نتیجه آن جمع بندی و مطالبه گری از مسئولین داریم. اعضای مرکز مشاوره بسیج از قضات دادگاه خانواده هستند و آمار و اطلاعات ما مستند است.

وی با بیان اینکه معذوریت و نقص قانونی در موضوع طلاق اگر وجود داشته باشد را دنبال می کنیم افزود: بسیاری از علت های طلاق قانونی نیست و مشکلات فرهنگی است و در این زمینه به سمتی که راه اشتباه است می رویم .

سموئی ادامه داد: عدم مهارت، دخالت والدین، شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی در افزایش طلاق دخیل هستند و مسئولین نیز به جای چاره اندیشی تقصیر را گردن یکدیگر می اندازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها