خبرهای داغ:
در راستای احیای زمین موقوفه‌ی میلان اسکو، تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین بنیاد توسعه و عمران موقوفات آذربایجان‌شرقی و سازمان همیاری شهرداری‌ها تبادل شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۷۰۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، سید محمد حسین توفیقی،مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات آذربایجان‌شرقی، در جلسه تبادل این تفاهم نامه اظهار کرد: بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان، در جهت احیای موقوفه‌ میلان اسکو اقدام به انعقاد پروژه‌ تجاری مشارکتی با سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرده است.

وی ادامه داد: در موقوفه‌ میلان نزدیک به 9 هزار مترمربع مساحت عرصه داریم که سه هزار متر آن به‌خاطر عقب‌کشی خیابان تعیین شده و نزدیک شش هزار متر مربع آن، زمین عرصه برای این طرح خواهد بود و نزدیک 14 هزار متر مربع نیز برای کل پروژه تعریف شده است.

وی افزود: این پروژه در قالب تفاهم‌نامه‌ اولیه منعقد شده تا فرآیند طراحی نقشه و اخذ پروانه برای این پروژه انجام گیرد و پس از قرارداد نهایی نیز پروژه اجرایی می‌شود.

مدیر بنیاد توسعه و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت های فراوانی که در منطقه‌ میلان اسکو فراهم است، بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های دریافت پروانه ساخت در این منطقه پایین است، در نتیجه قیمت خرید آن نیز به صرفه خواهد بود و همچنین همه امکانات رفاهی و خدماتی نیز در این منطقه فراهم است.

وی یادآور شد: با توجه به رکود موجود در بازار مسکن که احتمالا تا اواخر سال 96 ادامه یابد، درواقع دوره گذر به رونق است؛ از این رو تعداد زیادی از افراد در جهت اخذ پروانه اقدام خواهند کرد.

توفیقی با تاکید بر اینکه اکنون زمان مناسبی برای ساخت و ساز است، تشریح کرد: اگر نقدینگی کافی باشد، منطقه میلان اسکو بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.

وی تاکید کرد: امید است که این قرارداد باب خیری در جهت احیای موقوفات باشد؛ چراکه چنین طرح هایی برای ترویج فرهنگ وقف نیز بسیار موثر هستند.

میر سعید سهرابی، معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی، نیز در این جلسه اظهار کرد: امید است که در نتیجه این طرح مشارکتی همکاری‌ها فی مابین اداره اوقاف و امور خیریه استان و همچنین سازمان همیاری شهرداری‌ها افزایش یافته و بتوانیم از این طرح نتایج خوبی به دست آوریم.

وی با تاکید بر تمایل همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، ادامه داد: 50 درصد سرمایه برای این تفاهم‌نامه‌ی مشارکتی فراهم است و هدف این است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان هزینه‌های خود را در این راستا همراه کنند تا سوددهی لازم را برای هر دو مجموعه به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر ادامه‌دار بودن همکاری‌ها بین دو مجموعه، بیان کرد: امید است که در قراردادهای بعدی شرایط برای استفاده از فرصت‌ها به نفع هر دو مجموعه فراهم باشد و همچنین این طرح نیز در جهت احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف موثر باشد.

سهرابی با اشاره به ارتباط چنین پروژه‌هایی با اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت بهره‌گیری از امکانات موجود بوده و درنتیجه چنین پروژه‌های تجاری که با اتکا به امکانات داخلی است تاثیر خوبی در اقتصاد مقاومتی به دنبال دارد.

تفاهم‌نامه مشارکتی و سرمایه‌گذاری در زمین موقوفه میلان شهرستان اسکو در شش ماده تنظیم شده است.

ارسال نظرات