خبرهای داغ:
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در هشت ماه نخست امسال، 47 هزار عنوان کتاب تولید شده است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان در شاهرود گفت: در هشت ماه امسال 47 هزار عنوان کتاب تولید شده که افتخاری بای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۸۶۶۸۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکترسیدعباس صالحی در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب استان سمنان در شاهرود در سخنانی کتاب را رسانه متفکر خواند و اظهار کرد: اگر وجه تمایز انسان با حیوان تفکر است، پس انسان نباید از کتاب فاصله بگیرد.

وی به تشریح برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور پرداخت و افزود: در دولت تدبیر و امید به جز تهران،80 نمایشگاه در شهرها و استان های کشور برگزار شده است.

صالحی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه کتاب، دسترسی مردم به کتاب آسان می شود و شور و شوق فراوانی هم در میان علاقمندان برپا می گردد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سابقه درخشان فرهنگ مردم شهرستان های شاهرود و میامی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه شعر و ادب از ابن یمین فریومدی تا فروغی بسطامی و در حوزه عالمان دین هم فقیهان بسیار بزرگی از این دیار برخاسته اند.

صالحی اضافه کرد: وجود حوزه علمیه با سابقه بیش از یکصد سال در یکی از روستاهای شاهرود،مایه مباهات مردم این دیار است.

وی با اشاره به تولید کتاب در کشور در سال 95 بیان کرد: در هشت ماه امسال 47 هزار عنوان کتاب تولید شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید این میزان کتاب را افتخاری برای نظام اسلامی خواند و گفت: یکی از علاقمندی های مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضور در نمایشگاه های کتاب و توجه به عرصه کتابخوانی است.

صالحی اضافه کرد: آمایش در عرصه کتاب یکی از رویش های مهم فرهنگی کشور است که پس از انقلاب اسلامی انجام شده و به همین خاطر از نظر موضوعی ، تنوع بسیار خوبی درتولید کتاب وجود دارد.

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون یک هزار عنوان کتاب تولید شده که 600 هزار عنوان چاپ نخست و 400 هزار عنوان هم چاپ دوباره است.

صالحی با بیان اینکه تا زمان نه چندان دور، در برخی از موضوع ها کتابی تولید نشده بود افزود: اکنون در پنج گروه موضوعی رشد وجود دارد و از کتاب های چاپ شده در هشت ماه امسال،7572 عنوان در موضوع علوم عملی و محض ،6075عنوان در زمینه ادبیات، 6545عنوان در موضوع علوم اجتماعی ،6343عنوان در بخش کودک و 5593 عنوان هم در موضوع دین بوده است.

وی تاکید کرد: کم بودن فاصله در تعداد کتاب های منتشر شده در موضوع های گوناگون ناشی از رشد تولید و توزیع موضوعی کتاب است.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود این کتاب هر کس در هر زمینه می تواند کتاب مورد نظر خود را براحتی پیدا کند که در 40 سال گذشته این گونه نبوده است.

صالحی عنوان کرد: بیان موفقیت های حوزه کتاب به معنای نبود کاستی دراین حوزه نیست بلکه در تولید کتاب هنوز ضعف هایی وجود دارد و باید به فکر نهادینه کردن کتابخوانی بیش از گذشته بود.

حجت الاسلام عباس امینی در آیین گشایش نمایشگاه کتاب استان سمنان در شاهرود افزود: انقلاب اسلامی ریشه فرهنگی دارد و ازآنجا که کتاب مظهر فرهنگ است،باید به ترویج کتابخوانی اقدام شود.

امام جمعه شاهرود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ، ادامه داد: برای خواندن و طلب علم در اسلام تاکید فراوانی شده است.

امینی به برخی مشکلات موجود در دسترسی آسان مردم به کتاب هم اشاره کرد و گفت: باید دسترسی به کتاب آسان شود زیرا به هر مقدار که کتابخوانی بیشتر شود از آسیب های اجتماعی کاسته می شود.

وی برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در شاهرود را در تمرکز زدایی موثردانست و گفت: باید در شهرها و حتی روستاها نیز نمایشگاه کتاب برپا شود تا آن ها هم بهره مند شوند.

امام جمعه شاهرود به بنای در حال ساخت مصلای بزرگ این شهر هم اشاره کرد و گفت: چنانچه این مصلا با کمک مردم و دولت به بهره برداری برسد، از فضای موجود آن برای برپایی نمایشگاه و دیگر برنامه های فرهنگی استفاده خواهد شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه که امام جمعه شاهرود، معاون استاندار و فرماندار شهرستان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود حضور داشتند، دکتر صالحی نمایشگاه را رسماً افتتاح و از نمایشگاه بازدید کردند.

خاطر نشان می شود در این نمایشگاه که از امروز تا 19 آذرماه در استودیوم شهید اکبری شاهرود دایر است،220 ناشر در١٥٠ غرفه، ٣٧ هزار و ٢٥٧ عنوان کتاب برای هم استانی ها عرضه می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار