خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج کارمندان استان قم گفت: مهم‌ترین وظیفه این سازمان تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی در راستای تشکیل دولت اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۸۶۶۳۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
بسیج کارمندان به دنبال تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین حسن‌پور با اشاره به تاریخچه سازمان بسیج کارمندان اظهار کرد: با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در پنج آذرماه سال 58، شجره طیبه بسیج پایه‌گذاری شد و کارمندان هم مانند سایر اقشار جامعه در مقطع حساس اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در کشور 21 هزار شهید کارمند و در استان قم 92 شهید کارمند داریم، ادامه داد: کارمندان در آن دوران نقش کلیدی خود را در صحنه مبارزه با ضد انقلاب، اشرار، گروهک‌ها و منافقین، کمک‌رسانی به مناطق محروم و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به منصه ظهور رساندند. 

مسؤول سازمان بسیج کارمندان استان قم افزود: با درخواست کارمندان در دوران جنگ، هیأت وزیران در سال 64 دستگاه‌های اجرایی را ملزم به آموزش نظامی پنج درصد کارکنان و پشتیبانی از جبهه و جنگ کرد.

حسن‌پور با اشاره به تشکیل پایگاه‌های بسیج در ادارات اظهار کرد: در سال 69 دستورالعمل تشکیل رده‌های مقاومت بسیج در ادارات به تأیید مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا رسید.

وی ادامه داد: براساس این دستورالعمل تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادهای انقلاب اسلامی، شرکت‌ها، بانک‌ها، کارخانه‌های ملی شده، شهرداری‌ها و موسساتی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کردند، مکلف شدند که نسبت به تشکیل رده‌های مقاومت بسیج اقدام کنند.

مسؤول سازمان بسیج کارمندان استان قم افزود: پیرو مصوبه مذکور، بخشنامه‌ای توسط رئیس جمهور وقت به تمام وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها ابلاغ شد و تشکیل و تقویت پایگاه‌های مقاومت در دستور کار ادارات قرار گرفت و بسیج ادارات، اصناف و کارگری نیروی مقاومت بسیج مسؤولیت اداره این پایگاه‌ها را بر عهده گرفتند.

حسن‌پور با اشاره به زمان تاسیس سازمان بسیج کارمندان ادامه داد: در اواخر سال 88 بسیج کارمندان به عنوان یک سازمان مستقل با عنوان سازمان بسیج کارمندان کشور و با رویکرد و اهداف جدید تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان بسیج کارمندان تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی در راستای تشکیل دولت اسلامی است و این سازمان در استان قم برای انجام این وظیفه اقدام به تشکیل حلقه‌های صالحین در میان کارمندان بسیجی کرده است.
ارسال نظرات