خبرهای داغ:
شاعر سرود به یادماندنی بچه های آباده با عنوان "مادر برام قصه بگو"، از خاطرات شیرین سرود "رضا، رضا" سخن می گوید.
کد خبر: ۸۷۸۶۵۹۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
روایت شاعر
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابراهیم پاسیار گفت: شعر سرود "رضا رضا" از سهیل محمودی است و این سرود خاطره انگیزترین سرود بچه های آباده در دهه 60 بود که به سرعت جای خود را در دل های مردم باز کرد.

به گفته پاسیار که اشعار سروده های معروفی همچون "مادر برام قصه بگو"، "کبوتر بقیع"، "ولایت عشق"، "دلیران تنگستان"، "آلاله ها" و "شهدای منا" را در کارنامه خود دارد و شعر "رضا، رضا" را برای سرود تنظیم کرده است، اعضای گروه سرود بچه های آباده برای اجرای این سرود به مشهد مقدس رفته بودند و آن را برای نحستین بار در حرم ملکوتی ثامن الحجج(ع)، اجرا کردند و پس از آن بارها در صداوسیما پخش شد.

وی که در روزهای پایانی ماه صفر برای زیارت کریمه اهل بیت(س) به قم سفر کرده و به دعوت مدیرکل حفظ آثار قم، در محل این اداره کل حضور یافته بود، در خصوص سرود "مادر برام قصه بگو" گفت: وقتی شعر سرود آماده شد، به دلیل نزدیکی مسافت، آن را در استودیویی در استان یزد اجرا و ضبط کردیم و پس از پخش، به شدت مورد استقبال مردم در داخل و خارج کشور قرار گرفت به طوری که به گفته معاون وزارت امور خارجه وقت، ژاپنی ها درخواست کردند تعداد 1000 نسخه از نوار کاست سرود را برای مادران ژاپنی بفرستیم.

پاسیار که فرهنگی بازنشسته است و سابقه 22 ماه حضور در جبهه ها را دارد، همچنین ادامه داد: اعضای گروه سرود برای شهدا از جان و دل مایه گذاشتند؛ گاهی این سرود در خط مقدم پخش می شد و نیروهای بعثی را عصبانی می کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مشوق اصلی اعضای گروه سرود آباده بودند و بارها بچه ها را به حضور پذیرفته اند و جمع فعلی گروه سرود آباده، مبتکر اجرای سرودهای دسته جمعی در محضر رهبر معظم انقلاب هستند.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، بهنگام بودن، مورد نیاز جامعه بودن و خالصانه و معنوی بودن اجرای سرودهای "مادر برام قصه بگو" و سرود "رضا رضا" و دیگر آثار گروه سرود آباده را از دلایل ماندگاری آن برشمرد و از ابراهیم پاسیار برای چاپ مجموعه سروده ها و تولید سرودی در باره حضرت معصومه(س)، انقلاب و دفاع مقدس در قم دعوت به عمل آورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها