در دل مردم ترکمن این منطقه نام حاج بصیر همیشه زنده است، همیشه و در همه حال این شهید بزگوار را الگوی رفتار و کردار خود می دانند و هر زمان که با مشکل مواجه شوند با ذکر نام و یاد این شهید عزیز به خداوند متعال متوسل می شوند.
کد خبر: ۸۷۸۶۵۵۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در حاشیه برگزاری یادواره سردار شهید حاج حسین بصیر، شهید مستان ایشانی و شهید آنامحمد سربازی روستای اوغچی بزرگ شهرستان کلاله، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بصیر این روستا، برادر بزرگوار حاج آخوند کوچک نژاد طی گفتگویی با خطه مبارک با بیان چگونگی و هدف از برگزاری این یادواره بیان کرد: اگر امروزه همه ما آزادنه زندگی می کنیم، این آزادی را همین شهدا برای ما به ارمغان آورده اند. همیشه و در همه حال ما به این شهدا مدیونیم. شهدایی که از جان و مال خود گذشتند و ایثار کردند. امروزه وظیفه همه ماست که یاد و نام این عزیزان را گرامی بداریم و روحیه ایثار و از خود گذشتگی آنها را به نثل های آینده انتقال دهیم. ما با برگزاری چنین برنامه هایی قصد داریم روحیه ایثارگری و شهادت را در دلها زنده نگه بداریم.
حاج آخوند کوچک نژاد با اشاره به آیاتی چند از کلام ا... مجید در وصف شهدا افزود: این شهدا همیشه زنده هستند و نیازی به ما ندارند. اما ما در مقابل این شهدا مسئولیم و وظیفه داریم که یاد و نام شان را گرامی بداریم و از این طریق فرهنگ جهاد در راه خدا را گسترش دهیم. این وظیفه همگان است تا روحیه ایثار را انتقال دهند، هر چند که طبق آیه قرآن آنها زنده هستند و نزد ما روزی می خورند ولی مهترین هدف ما از برگزاری این یادواره ها انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که باید به نثل های آینده انتقال داده شود. ما نیز خداوند را شاکریم که توفیق این خدمت گزاری را به ما عنایت فرموده تا به عنوان خادم شهدا بویژه فرمانده دلیر و شجاع لشگر 25کربلا سردار شهید حاج حسین بصیر باشیم.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بصیر روستای اوغچی بزرگ شهرستان کلاله با توصیف فضای معنوی شهید و شهادت در میان اقوام ترکمن بیان نمود: همه مردان و زنان، به ویژه بسیجیان ترکمن این روستا با عشقی وصف ناپذیر و با وحدت و هم دلی پا به عرصه میدان گذاشتند تا یاد این شهدا را زنده نگه بدارند. جوانان بسیجی این روستا از چند وقت پیش خود را آماده پذیرایی از همرزمان و همسنگران شهدا کرده بودند. در دل مردم ترکمن این منطقه نام حاج بصیر همیشه زنده است. همیشه و در همه حال این شهید بزگوار را الگوی رفتار و کردار خود می دانند و هر زمان که با مشکل مواجه شوند با ذکر نام و یاد این شهید عزیز به خداوند متعال متوسل می شوند. به خواست خداوند متعال نام شهید بصیر در این محله و در میان مردم ترکمن آمد تا میان شیعه و سنی وحدت و همدلی به وجود آید. روحیات معنوی این شهید بزرگوار نیز الگوی اخلاقی در میان جوانان بسیجی ترکمن این منطقه شده است و ذکر نام و یاد ایشان در تمامی مراسمات و برنامه های ما انجام می شود و این توفیقی برای همه مردم این محله می شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها