خبرهای داغ:

واکنش نمایندگان ارومیه به نقض برجام

نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران توسط آمریکا واکنش نشان داده اند.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۵۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از ندای ارومیه، نمایندگان سنای آمریکا طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران را با 99 رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب کرده اند.

طرحی که هم اکنون برای امضای اوباما باید به کاخ سفید فرستاده شود. علی رغم این که پیشتر گفته می شد اوباما هر اقدام ناقض برجام را وتو خواهد کرد، برخی رسانه های غربی می گویند وی این مصوبه را امضا می کند.

هر چند امضا یا وتوی او فرق چندانی در نتیجه ماجرا ندارد، بیش از دو سوم نمایندگان هر دو مجلس آمریکا به این طرح رای داده اند و در هر صورت این طرح تبدیل به قانون خواهد شد.

در همین راستا و براساس اقدام سنای آمریکا، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، نسبت به این اقدام ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داده اند.

پاسخ محکمی به آمریکا داده خواهد شد

نادر قاضی پور با اشاره به تمدید تحریم‌های 10 ساله توسط سنای آمریکا علیه ایران اظهار کرد: اقدام اخیر کنگره آمریکا نقض آشکار و صریح برجام است.

وی افزود: تحریم ها و عهدشکنی آمریکا امر جدید و غیرمنتظره ای نیست که با گذشت زمان برطرف شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به زودی با همفکری نمایندگان و همه سلایق سیاسی تصمیمی قاطع در مقابل زیاده روی های آمریکا خواهیم گرفت.

وی ابراز داشت: سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را رهبر معظم انقلاب تعیین می فرمایند و دشمنان باید بدانند که ملت و دولت در کنار یکدیگر حامی مقام معظم رهبری است.

قاضی پور خاطرنشان کرد: پاسخ قاطع و محکمی به عهدشکنی آمریکا داده خواهد شد.

آمریکا برجام را پاره کند ما آتش می زنیم

هادی بهادری با اشاره به تمدید تحریم‌های 10 ساله توسط سنای آمریکا علیه ایران اظهار کرد: متن برجام را می توان به حرکتی پلکانی است تشبیه کرد که اگر دشمنان در آن جلو بروند ما هم جلو می رویم و اگر به عقب بازگردند ما هم به عقب بر می گردیم.

وی افزود: ما صداقتمان را در عمل نشان داده ایم و ثابت کرده ایم که می خواهیم با دنیا تعامل کنیم اما اگر آمریکا این را نخواهد مسیر برای بازگشت باز است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام کنگره حیثیت آمریکا را از بین خواهد برد و سایر کشورها خواهند دید که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

بهادری ابراز داشت: وقتی مجامع بین المللی تایید می کند که ایران از تعهدات خود و چارچوب های در نظر گرفته شده تخطی نکرده است اما وقتی آمریکا علی رغم این مساله برجام را نقض می کند طبیعی است که اعتبارش از بین برود.

وی در ادامه گفت: ما با عنوان نمایندگان این ملت هرگز اجازه نخواهیم داد از آبرو و حیثیت کشور هزینه شود و با کنگره آمریکا متناسب با حرکت آنان برخورد خواهیم کرد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم.

پاسخ جمهوری اسلامی به آغاز تحریم ها قاطع و سخت خواهد بود

روح الله حضرت پور با اشاره به تمدید تحریم‌های 10 ساله توسط سنای آمریکا علیه ایران اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، جمهوری اسلامی تصویب نهایی این قانون را عین نقض برجام میداند.

وی افزود: بدون شک ایران بزرگ در برابر این اقدام واکنش متناسب اتخاذ خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته ما از همان اول هم میدانستیم که آمریکا قابل اعتماد نیست، بنابراین جمهوری اسلامی همه این اتفاقات را پیشبینی کرده بود و طرح های متقابل در صورت تصویب نهایی قانون به کار گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عهد شکنی آمریکا بار دیگر آبروی این دولت متخاصم را در سطح بین المللی لکه دارد میکند و ما معتقدیم که این اقدام به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.

وی گفت: دولت آمریکا با این اقدام نه تنها در مجامع بین المللی بلکه در میان مردم خود نیز بی آبرو خواهد شد، بدون شک مجلس نیز با حساسیت پی گیر نحوه اجرا یا نقض برجام خواهد بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما هراسی از تحریم آمریکایی ها نداریم، ما از ابتدای انقلاب مورد تحریم واقع شده ایم، ما باید با توجه به توان داخلی مشکلات خود را حل کنیم، چرا که هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم و این دولت را دولتی بد عهد میدانیم.

وی گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام این موضوع را بررسی و نظرش را اعلام می‌کند، اما آنچه که مهم است اینکه آمریکا تحریم‌هایی که تمام شده بود را دوباره برقرار کرده است، این اقدام قطعاً‌ برخلاف خواسته‌های جمهوری اسلامی و نقض برجام است

حضرت پور ادامه داد: پاسخ جمهوری اسلامی به آغاز تحریم ها قاطع و سخت خواهد بود.

ارسال نظرات