خبرهای داغ:
با موضوع مشاوره و روانشناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی
نشست دو روزه جامعة الزهرا و وزارت آموزش و پرورش با موضوع «مشاوره و روانشناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی» با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۱۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
نشست مشترک جامعة الزهرا و وزارت آموزش و پرورش در قم آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست مشترک دو روزه جامعة الزهرا و وزارت آموزش و پرورش با موضوع «مشاوره و روانشناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی» پیش از ظهر امروز در تالار بیداری اسلامی جامعة الزهرا آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم با اشاره به ظرفیت دانش‌آموزان زیرپوشش آموزش و پرورش گفت: باید با برنامه‌ریزی به این عرصه ورود جدی‌تری داشته باشیم و با تدبیر از فرصت‌های پیش‌رو نهایت استفاده را ببریم.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: در دوران تکنولوژی با مسائل و مشکلاتی در بین نسل جدید مواجه هستیم که باید برای آنها راه‌حل مناسب پیدا کنیم.

مدیر جامعة الزهرا نیز در این مراسم با بیان اینکه هیچ کاری در دنیا مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست، گفت: بعثت انبیا برای این بوده که مردم را به فطرت خود بازگردانند و فطرت‌های فراموش شده را یادآوری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد هاشمیان خاطرنشان کرد:‌ مردم گنجینه‌هایی در اختیار ما هستند، خداوند با خلقت استثنایی انسان از روح خود در آن دمیده است، بنابراین انسان برای کمال خلق شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این مراسم با بیان اینکه پس از انقلاب با نظر امام خمینی(ره) حوزه علمیه بانوان تشکیل شد، گفت: حوزه علمیه خواهران برکات خوبی داشته است، افرادی از کشورهای دیگر به قم آمدند و در جامعة الزهرا تحصیل کردند، سپس به کشورهای خود بازگشتند و منشأ آثار و برکات فراوانی در سطح بین‌المللی شده‌اند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی خاطرنشان کرد: همکاری جامعة الزهرا با آموزش و پرورش در زمینه مشاوره امری مهم و مفید است و نتایج خوبی برای جامعه نه تنها در دوران کنونی بلکه در دوران آینده به همراه دارد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه اسلام تأکیدات فراوانی در زمینه بحث روانشناسی داشته است، گفت: بنا داریم در بحث هدایت تحصیلی، استعدادها و رغبت دانش‌آموزان به سمتی برود که در حوزه‌های مختلف شکوفایی پیدا کند.

مسعود شکوهی تصریح کرد: طلاب جامعة الزهرا می‌توانند در بحث بهداشت روان دانش‌آموزان مؤثر باشند، به ویژه اینکه از نگاه دینی بهداشت روان دنبال شده و این امر اهمیت آن را چند برابر می‌کند.

در روز دوم این نشست نیز که فردا برگزار می‌شود، ظهیری معاون تربیتی فرهنگی جامعة الزهرا، غروی معاون پژوهشی جامعة الزهرا و حجت‌الاسلام حاجی‌زاده معاون آموزشی جامعة الزهرا به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی بایدها و نبایدهای مشاوره از دیدگاه اسلام و خانواده سالم از دیدگاه اسلام از دیگر برنامه‌های روز دوم این نشست مشترک است.
ارسال نظرات