ماهها انتظار سفیر ایران برای دیدار الیزابت!

این روزنامه بدون اشاره به خباثت انگلستان در ارتباط با ایران افزود :اين مراسم دقيقا پنج سال بعد از آن روزي انجام شد كه ...
کد خبر: ۸۷۸۶۳۰۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

حضور سفیر ایران و همسرش در کاخ باکینگهام برای تقدیم نمادین استوار‌نامه‌اش به ملکه الیزابت دوم روزنامه‌ی غربگرای شرق را ذوق زده کرد! شرق از ماه‌ها انتظار حمید بعیدی‌نژاد برای دیدار ملکه الیزابت خبر داد و نوشت :روابط ايران و انگليس يك چالش ديگر را نيز پشت سر گذاشت و فصل جديدي از اين روابط با تقديم استوارنامه سفير كشورمان به ملكه اليزابت دوم آغاز شد. البته حميد بعيدي‌نژاد كه از شهريور‌ماه گذشته به‌عنوان سفير در انگلستان است، پيش‌از‌اين با تقديم رونوشت استوارنامه‌اش به دولت انگليس كار خود را رسما آغاز كرده بود و مراسم روز پنجشنبه يك مراسم نمادين بود. او طبق پروتكل‌هاي تشريفاتي و سلطنتي انگلستان بايد با عالي‌ترين مقام حكومتي اين كشور ديدار مي‌كرد؛ ديداري كه گفته مي‌شود هماهنگي آن ماه‌ها طول مي‌كشد.

این روزنامه بدون اشاره به خباثت انگلستان در ارتباط با ایران افزود :اين مراسم دقيقا پنج سال بعد از آن روزي انجام شد كه عده‌اي در تهران به سفارت انگلستان حمله كرده، پرچم اين كشور را پايين آورده و موجب قطع روابط شدند. هشتم آذر ١٣٩٠ بود كه عده‌اي به باغ قلهك رفته و به اموال و ساختمان سفارت انگلستان خسارت زدند. «ویلیام هیگ»، وزیر خارجه وقت اين كشور، به پارلمان رفت و دستور تعطیلی سفارت‌‌ انگليس در تهران را صادر كرد. از طرف ديگر در اقدامي متقابل به ديپلمات‌هاي كشورمان ٤٨ ساعت فرصت دادند تا خاك انگلستان را ترك كنند. به‌اين‌ترتيب روابط في‌مابين تقريبا قطع شد. در پنج سال گذشته، سفارت عمان در لندن حافظ منافع ايران و سفارت سوئد در تهران حافظ منافع انگلستان بود. تلاش‌ها و تحركات براي بازگرداندن روابط ايران و انگلستان به قبل از آذر ٩٠ از وقتي آغاز شد كه حسن روحاني رئيس‌جمهوري اعتدال‌گرا پيروز انتخابات سال ٩٢ شد و اولين‌ گام‌ها را براي بهبود روابط ايران با دنيا برداشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار