خبرهای داغ:
رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد
رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 30 درصدی مراسم عقد در حرم مطهر حضرت معصومه(س) را داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۰۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
افزایش 30 درصدی آغاز پیوند آسمانی در جوار حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی فتح‌الله‌زاده با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به کسانی که برای عقد ازدواج به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) مراجعه می‌کنند، اظهار کرد:‌ در 6 ماه نخست سال 95 نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته افزایش 30 درصدی مراسم عقد را داشته‌ایم، به طوری‌ که در 6 ماه گذشته امسال حدود یک‌هزار و 400 مراسم عقد در اتاق عقد آستان مقدس برگزار شده است.

این مسؤول افزود: مراسم‌های اجرا شده متناسب با ظرفیت موجود و فضای اتاق عقدها بوده، این در حالی است که درخواست‌های زوجین جوان برای اجرای مراسم چند برابر بوده که به علت محدود بودن اتاق‌های عقد توانسته‌ایم در حد امکان پاسخگوی مراجعان باشیم.

وی تصریح کرد: از مراجعان تقریباً 75 درصد مجاورین آستان مقدس حضرت معصومه(س) بوده و مابقی نیز از استان‌های مختلف هستند.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به اجرای مراسم عقد در روزهای خاص خاطرنشان کرد:‌ در روزهای خاص مثل میلاد حضرت زهرا(س)، ‌13 رجب، دهه کرامت و ... تمامی اداره برای اجرای مراسم عقد بسیج می‌شوند و حتی اتاق‌های اداری و سالن‌ها نیز در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد، به طوری‌‌ که بیشترین مراسم اجرای عقد مربوط به روز میلاد حضرت زهرا(س) بود و فقط در همین روز 100 مراسم عقد برگزار شد.

وی با اشاره به فرایند ثبت‌نام اتاق عقد و تاکید بر اینکه حتماً متقاضیان باید به سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مراجعه کنند، افزود: برای رزرو اتاق عقد، زوجین باید مقدمات ثبت و آزمایشات مربوطه را انجام داده و سپس فرم مربوطه رزرو اتاق عقد را دانلود کرده و پس از تکمیل آن به تأیید محضردار برسانند. زائرین نیز پس از تکمیل فرم، آن را به ایمیل قرار گرفته در صفحه اتاق عقد ارسال کنند، سپس منتظر تماس برای هماهنگی باشند؛ مجاورین می‌توانند علاوه بر این روش پس از تأیید محضردار فرم را حضوری به مسؤول اتاق عقد تحویل داده و زمان عقد را هماهنگ کنند.

این مسؤول با اشاره به شرایط اتباع ایرانی و خارجی متقاضی اجرای عقد گفت: این امر برای اتباع غیر ایرانی شرایط خاص خودش را دارد و بستگی به غیر ایرانی بودن طرفین و یا یک طرف دارد. ضمن اینکه کل عقدها در این اداره ثبت نمی‌شود و مسؤولیت ثبت با دفترخانه‌های ازدواج است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها