خبرهای داغ:
زهرا شجاعی
به رسم هر سال برگزار شد؛
اجتماع بزرگ عزاداران رضوی در روز شهادت امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزاده اسحاق هرند برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۲۷۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، دوازدهمین همایش بزرگ رضویون شهر هرند با حضور هزاران نفر از عاشقان علی بن موسی الرضا(ع) و ۴۰ هیئت از شرق اصفهان در حسینیه بزرگ ایران( شهر هرند) با شکوه وصف نشدنی برگزار شد.

امامزاده اسحاق(ع) همانند هر سال، مملو از هیئت های عظیم شرق اصفهان بود. هرند امسال، مشابه با هر سال، در روز آخر صفر خوش درخشید.

مراسم هر ساله با هماهنگی هیئات منتظران حضرت مهدی(عج) شهر هرند برگزار می شود و نکته مورد توجه، برگزاری مراسم های فرهنگی و معرفتی در حاشیه این مراسم چندین هزار نفری است.

مداحی کربلایی حمید کنعانی فضای معنوی خاصی را در بین عزاداران جاری ساخت و قلوب عزداران را به سمت مشهدالرضا روانه کرد.

*تنوع برنامه های در همایش مشهود بود

زهرا مرادی فرمانده حوزه بسیج ریحانه النبی با تشکر از خواهران شهر هرند و تلاش آنها در همکاری برای منظم تر شدن همایش گفت: امسال برنامه های متنوعی در حاشیه مراسم برگزار شد که می توان به مشاوره طب اسلامی و سبک زندگی اسلامی در جوار امامزاده اسحاق(ع) اشاره کرد که با استقبال زیادی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: عظمت حضور مردم عاشق و عزادار، حس و حال معنوی بسیاری را به ذهن هر بیننده ای می کشاند به نوعی که برخی افراد غیر بومی در روز شهادت امام رضا(ع) هرند را در اولویت انتخاب خود قرار می دهند.

*چه زیبا هرند حسینیه ایران لقب گرفت

یکی از حاضران که قطرات اشک او را تا پایان گفتگو همراهی کرد به خبرنگار ما گفت: وقتی خبر همایش رضویون هرند را می شنونم، با حضور در مراسم و در هر تپش قلبم احساس می کنم می توانم جاماندنم از دو راهپیمایی یکی به سمت کربلا و یکی به سمت مشهد را تسکین دهم.

وی با اشاره به اینکه هرند حسینیه بزرگ ایران نام گرفته است، افزود: این نام برازنده هرند است و زمزمه با اخلاص و عاشقانه مردم از سراسر شرق اصفهان در همایش رضویون این لقب را به درستی به اثبات می رساند زیرا جاذبه مراسم همه مردم را به سوی امامزاده اسحاق(ع) می کشاند.

*وحدتی از جنس معرفت و معنویت در هرند

حاج حسین یکی از کشاورزانی که از بخش مرکزی به مراسم رضویون آمده بود با اشاره به اینکه این دعوتی از سوی امام رضا(ع) بود، بیان کرد: برای اولین بار است که در مراسمی با این شکوه و نظم بین هیئت های مذهبی حضور یافته ام. وصف این همایش را شنیده بودم ولی امروز حس و حال مشهد مقدس برای قلب مجروح ما از غریبی علی بن موسی الرضا(ع) تداعی شد.
وی با توجه به اینکه نظیر این مراسم می تواند عامل وحدت هر چه بیشتر مردم شرق اصفهان شود، گفت: پلاکارت های جلوی هیئت های مذهبی و نام شهرها و روستاهای همجوار، انسجام و وحدت را به شهر می آورد و مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که مردم شرق اصفهان همپای هم در همه صحنه های مذهبی و اجتماعی حضور دارند.

*انگشت اشاره به سمت غایبان

یکی از منابع آگاه با اظهار ناراحتی از غایب بودن برخی هیئت های مذهبی مناطق اطراف شهر هرند در این همایش تاکید کرد: این مراسم بزرگ نشان از ارادت خالص مردم شرق اصفهان به امام رضا(ع) است ولیکن برخی افراد، مقاصد محلی و تعصبات بومی خود را بر ارادت به امام هشتم ترجیح داده و از حضور در همایش شانه خالی کردند که این نکته جای تاسف دارد.

وی خاطرنشان کرد: آسیب این رفتارهای آنی به خود افراد طرح ریز بر میگردد چرا که دعوت‌کننده همایش رضویون هرند، امام رضا(ع) بود و قطعا مراسم را میزبانی کردند.

این جوان حاضر در مراسم با تاکید بر اینکه شکوه حضور مردم از هیچ دوربینی قابل انعکاس نبود، اظهار کرد: همایش های مذهبی در هر نقطه از شرق اصفهان به نوعی، حضور مردم معتقد و شهید داده را به سراسر استان اصفهان معرفی می کند و همه خصوصا مسئولان باید به منظور ارتقاء کیفی و کمی همایش هایی نظیر همایش امروز هرند در سراسر شرق اصفهان، تلاش کنند.

امروز به درستی هرند؛ حسینیه بزرگ ایران بود

ارسال نظرات
پر بیننده ها