خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) ابراز کرد:جامعه عمل پوشاندن به فرمان فرماندهی کل قوا که فرمودند «زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، بیمه کردن جامعه با برگزاری یادواره‌ها، آشنایی جوانان روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدای اطلاعات عملیات استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۸۷۸۶۲۳۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جواد استکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قرارگاه عملیاتی حضرت سیدالشهدا(ع) جزء 10 قرارگاه نیروی زمینی سپاه در سطح کشور است پس از تغییر ساختاری در سپاه، سپاه‌های استانی تشکیل شدند

وی با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی مأموریت‌های رزمی به ویژه در جنگ سخت و نیمه سخت را بر عهده دارد محدوده جغرافیایی آن‌ها متشکل از چند استان است که شامل استان‌های اصفهان یزد و چهارمحال و بختیاری است

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه ارتقاء آمادگی رزمی یگان‌های عملیاتی پیاده مهنسی توپخانه زرهی و ... توان رزم یگان‌های عملیاتی حفظ شوداز سال 1390 نیروی زمینی سپاه بر آن شدند که یادواره شهدای اطلاعات عملیات یگان‌های مختلف در سطح کشور برگزار کنند

وی تأکید کرد:4یادواره در 4 قرارگاه در سطح نیروی زمینی سپاهبه نام های قرارگاه کربلا، حمزه سیدالشهداء، عاشورا و غدیر برگزار شده است

وی اضافه کرد: جامعه عمل پوشاندن به فرمان فرماندهی کل قوا که فرمودند «زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، بیمه کردن جامعه با برگزاری یادواره‌ها، آشنایی جوانان روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدای اطلاعات عملیات استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) ابراز کرد: این اهداف را اگر بتوانیم جامعه عمل بپوشانیم، وظیفه‌ای را که در رابطه با شهدا داریم و دینی که به گردنمان درباره این عزیزان است را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار شهدای اطلاعات عملیات نسبت به کل قرارگاه‌ها در کشور مربوط به استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حدود 450 نفر شهید است، ادامه داد: 304 شهید اطلاعات عملیات مربوط به استان اصفهان، 90 شهید به استان یزد و 53 نفر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری هستند که به لحاظ تفکیک یگانی در لشکرهای امام حسین (ع)، لشکر نجف اشرف، قمر بنی‌هاشم و تیپ الغدیر مناطق شمال غرب و سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.

استکی اظهار کرد: بیش از 90 درصد خانواده شهدای اطلاعات عملیات در این منطقه مورد بازدید و سرکشی قرارگرفته‌اند که بعد از بازدیدها یک تقدیر و تجلیلی هم از آن‌ها انجام می‌شد که با این بازدیدها از نحوه زندگی شهید، اسناد و خاطرات آن شهید با خبر می‌شدیم.

وی تصریح کرد: با توجه به جمع‌آوری این اطلاعات از این 450 شهید 33 شهید، شهدای شاخص هستند که هرکدام از این شهدای اطلاعات عملیات شاخص، مسوؤل اطلاعات، فرمانده گردان‌ها و یا نقش‌های مهمی را در این بخش بر عهده داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) گفت: از 33 نفر شهدای شاخص اطلاعات عملیات 3 نفر به عنوان شهدای ملی شناخته شده‌اند چرا که مسؤولیت‌هایی ملی مانند اطلاعات عملیات نیروی زمینی، جانشین و مسؤول آموزش اطلاعات عملیات را بر عهده داشتند که شهید شاهمرادی معروف به «حنیف» جانشین اطلاعات عملیات، شهید قجاوند مسؤولیت اطلاعات نیروی زمینی، شهید رفیعی مسئول آموزش اطلاعات عملیات این سه شهید بوده‌اند.

وی عنوان کرد: طی تصمیمی گیری‌های انجام ‌شده قرار شده است تا برای هر شهید شاخص یک کتاب تهیه شود که حدود 10 عدد از این کتاب در مرحله چاپ هستند و امیدواریم تا پایان سال و تا زمان یادواره تعدادی از این کتاب‌ها آماده شده باشند.

استکی بیان کرد: برای کل شهدای اطلاعات عملیات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری 5 کتاب جامع که شامل اطلاعات و یا اسناد مربوط به کل این شهداست آماده می‌شود که برای 3 نفر شهدای ملی اطلاعات عملیات، اثرات فاخری تهیه خواهد شد و در تلاش هستیم تا کارهای هنری منحصر به فردی را برای این 3 شهید تهیه کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های جنبی کارهای هنری و فرهنگی مانند انتشار نشریه فانوس معبر که در حال تدوین است از جمله فعالیت ها در این یادواره است که این نشریه یک وجه‌تسمیه برای شهدای اطلاعات است.

وی بیان کرد: با برنامه‌های مختلف صداوسیمای مرکز استان اصفهان اعم از برنامه قافله عشق و شب‌های روشن هماهنگی شده است تا شهدای اطلاعات عملیات به مردم تا آنجا که امکان‌پذیر باشد را معرفی کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: بیش از 7 برابر تعداد شهدای اطلاعات عملیات، پیشکسوتانی را در این زمینه اطلاعات را داریم که سرمایه‌های بزرگی برای نیروهای مسلح به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: در یادواره شهدای اطلاعات عملیات سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تمبری برای یادبود این شهدا رونمایی خواهد شد که پیشکسوتان اطلاعات عملیات استان‌های مربوطه، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان مهمانان اصلی این یادواره خواهند بود

ارسال نظرات
پر بیننده ها