این اظهارات ظریف در حالی است که وی 23 خرداد ماه 1395، در صحن علنی مجلس تصریح کرده بود: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به‌اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۶۱۰۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیأتی سیاسی- اقتصادی به هند سفر کرده است
دقایقی بعد از حضور در فرودگاه ایندراگاندی دهلی نو در مورد تمدید تحریم ها توسط امریکا علیه ایران گفت:تمدید تحریم ها ضد ایران از نظر جامعه بین المللی بی اعتباری دولت آمریکا را نشان می دهد.

ظریف در ادامه افزود:تصمیمی که گنگره آمریکا گرفته است در صورتی که به امضای رئیس جمهور آمریکا هم برسد اثر اجرایی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر عهد شکنی آمریکا به این موضوع اشاره کرد که در گذشته مقامات آمریکایی موظف به متوقف کردن تحریم ها بودند اکنون نیزاجرا متوقف بوده و شرایط برای کشور های ثالث تفاوتی ندارد. 

این اظهارات ظریف در حالی است که وی 23 خرداد ماه 1395، در صحن علنی مجلس در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره زمان لغو قانون کلی تحریم‌های ایران معروف به «داماتو»، تصریح کرده بود: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به‌اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام می‌شود.

وی توضیح داد: ظاهراً گروهی به‌دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است، آنها نیز در جلسه استماع کنگره تأکید کرده‌اند که نحوه مواجهه با این قانون باید طوری باشد که برجام را نقض نکند.





ارسال نظرات