در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه كتاب فارس، دو كتاب از مؤسسه «روایت فتح» رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۰۸۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه كتاب فارس عصر دیروز، ۶ آذرماه دو كتاب از مؤسسه «روایت فتح» شامل نیمه پنهان ماه و سی و یك از مجموعه یادگاران رونمایی شد. 
این مراسم با حضور شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زیارتی استاندار فارس و آیت‌الله رزمجویی مدیرکل روابط عمومی و امور  بین‌الملل استانداری و همچنین جمعی از علاقه‌مندان به حوزه نشر آثار دفاع مقدس برگزار شد.
کتاب بیست و هفتم از مجموعه نیمه پنهان ماه «صبوری به روایت همسر شهید» نام دارد که شرحی است مختصر از زندگی شهید محمد صبوری توسط لعیا رزاق زاده گردآوری و منتشر شده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: توی جیبم یک دفترچه تلفن داشتم. که پر از شماره تلفن بود. اگر دست اینها می‌افتاد، کلی آدم گرفتار می‌شدند. دستم را از آستین چادر بردم داخل. چادرهایی که ما آن موقع سر می‌کردیم، آستین داشت. از سر آرنج چادرهایی معمولی کی حلقه جدا می‌کردیم و دو آستین اضافه به‌ش می‌دوختیم. شبیه همین چادر ملی‌های الان؛ ولی به همان گشادی چادرهای معمولی.
دفترچه را از جیبم در آوردم. و طوری که مامور بالای سرمان متوجه نشود، یک صفحه‌اش را ریز کردم و از لای درزهای کف چوبی ماشین بیرون ریختم ... یک لحظه از توی سوراخ جادر برزنتی ماشین دیدم، پشت سرمان این خرده کاغذها را جمع می‌کنند. ماشین ما را در محاصره چند ماشین می‌بردند. به سرم زد که کاغذها را بخورم. روزه بودم. نزدیک ماه رمضان بود. با خودم گفتم فوقش روزه خواری عمد حساب می‌شود و شصت روز روزه می‌گیرم. بهتر از آن است که شصت نفر آدم دستگیر شوند. «اللهم لک صمت» را خواندم و روزه‌ام را شکستم.
کتاب ‌ کتاب «صبوری به روایت همسر شهید» با قیمت۸۵۰۰ تومان از سوی موسسه روایت فتح منتشر شده است. سی و یکمین جلد از مجموعه «یادگاران» هم دیروز رونمایی شد، به زندگی شهید علی تجلایی و بیان ۱۰۰ خاطره از این شهید بزرگوار اختصاص دارد.
«یادگاران» عنوان کتاب‌هایی است که بنا دارد تصویرهایی از سال‌های جنگ را در قالب خاطره‌های بازنویسی‌شده، برای آنها که آن سال‌ها را ندیده‌اند، نشان بدهد. این مجموعه راهی است بر سرزمینی نسبتاً بکر میان تاریخ و ادبیات، میان واقعه‌ها و بازگفته‌ها، خواندنشان تنها یادآوری است، یادآوری این نکته که آن مردها بوده‌اند و آن واقعه‌ها رخداده‌اند؛ نه در سال‌ها و جاهای دور، بلکه در همین نزدیکی.
سی و یکمین جلد از مجموعه «یادگاران» به زندگی شهید علی تجلایی، قائم مقام قرارگاه ظفر و فرمانده طرح و عملیات قرارگاه خاتم‌ الانبیا(ص)، اختصاص دارد که در آن زندگی شهید تجلایی از میان خاطرات دوستان، همرزمان و خانواده معرفی می‌شود.
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «سرنوشت خیلی از عملیات‌ها به تدبیر و هوش علی رقم می‌خورد. فرمانده بود، اما حسرت شرکت در عملیات طاقتش را برده بود. اغلب مجبور بود بماند توی مقر و فرماندهی کند، بار آخر اما اسلحه‌اش را برداشت. خیلی گمنام رفت خط مقدم. توی عملیات بدر شرکت کرد درست مثل یک بسیجی ساده. تیری که به قلبش خورد ، علی را به آرزوی دیرینه‌اش رساند. این کتاب صد تصویر کوتاه است از فرماندهی که هم می‌‌بایست از او بترسی و هم می‌توانستی دوستش بداری.»
کتاب از بیان خاطرات مربوط به این شهید از دوران کودکی آغاز می‌شود و در ادامه به انقلاب و حوادث منتهی به آن می‌پردازد و در نهایت، حضور شهید تجلایی در جبهه‌های جنوب و ... روایت می‌شود. یکی از بخش‌های خواندنی کتاب مربوط به حضور شهید تجلایی به عنوان یکی از مربیان رزمی در افغانستان در دوره حاکمیت شوروی اختصاص دارد.
کتاب «یادگاران؛ شهید علی تجلایی» با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه، ۱۱۲ صفحه و قیمت ۶۰۰۰ تومان از طرف انتشارات روایت فتح منتشر شد.
ارسال نظرات