فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

امربه معروف و نهی ازمنکر باید همگانی شود

سردار رضا محمدسلیمانی بر ضرورت همگانی شدن امر به معروف ونهی از منکر در سطح جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۸۶۰۷۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رضا محمدسلیمانی در آئین افتتاحیه چهارمین دوره تربیت و تعالی کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با رویکرد امربه معروف و نهی از منکر به تشریح اهمیت نهادینه شدن این فریضه واجب الهی در جامعه پرداخت.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری در ابتدای سخنان خود گفت: عظمت روز اباعبدالله الحسین علیه السلام فراموش نشده و هر روز راجع به این حرکت عظیم صحبت می شود و همه دیدند که راهپیمایی بزرگ اربعین پیشرفت بسیار زیادی نسبت به سالهای گذشته داشت و شعار راه قدس از کربلا می گذرد که فرمایش امام راحل(ره) و آرمان شهدای عزیز بود در حال تحقق است.

سردار رضا محمدسلیمانی، افزود: بیش از 20میلیون نفر از سراسر جهان و مذاهب و ادیان مختلف مسلمان شیعه و سنی، مسیحی و ... تحت یک پرچم بعد از 1430سال، پرچم هیهات مناالذله را برافراشته کردند .

وی، با اشاره به عظمت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی؛ جاذبه مغناطیس امام حسین علیه السلام را دخیل در این حرکت پرشور دانست و گفت: باید ضمن ترویج و تبلیغ، این حرکت را بستری برای فرج حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بدانیم و زمینه های ظهور را با فرهنگ حسینی ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، صیقل قلب و روح را از ثمرات آموزه های عزاداری برای اهلبیت بویژه در دو ماه محرم و صفر دانست و تصریح کرد:‌ مهم ترین رسالت در مناسبت های اهلبیت این است که شور و شعور را به هم بیامیزیم و سنیه زنی ما همراه با معرفت باشد و سیره ائمه معصومین علیهم السلام را در زندگی خود پیاده کنیم.

سردار محمدسلیمانی در ادامه، با تأکید بر ضرورت همگانی شدن امر به معروف ونهی از منکر در جامعه؛ رویکرد دوره های تربیت و تعالی عقیدتی سیاسی سپاه به سمت احیای این فریضه فراموش شده را بستری برای نهادینه شدن این واجب دینی در سطح جامعه دانست .

وی، گفت: شروع امر به معروف و نهی از منکر از رده های سپاه و بسیج و تعمیم آن به جامعه باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و بحمدالله در استان خودمان نیز این دوره های آموزشی با قوت اجرا می شود و نیازی نیست که نیروهای ما برای طی دوره به سایر استانها مسافرت کنند.

گفتنی است: معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این جلسه به تشریح برنامه های معاونت عقیدتی سیاسی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی تربیت و تعالی کارکنان سپاه استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.

سرهنگ پاسدار حمیدرضا توسلی افزود: با حضور اساتید مجرب، دوره های آموزشی تربیت و تعالی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در مرکز امامت سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار می شود.

وی، ادامه داد: اولین استانی بوده ایم که توانسته ایم مجوز برگزاری این دوره ها را از مرکز اخذ کنیم و اکنون نیز چهارمین دوره تربیت و تعالی را با حضور کارکنان پایور برگزار می نماییم.

ارسال نظرات