حجت الاسلام شعشعی در نشست انقلاب گری ناحیه مرکزی یزد:

چهار ویژگی شخص انقلابی واقعی/ حفظ و نگه داری انقلاب اسلامی وظیفه نسل سوم انقلاب

حجت الاسلام شعشعی در نشست انقلاب گری حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد اطاعت از خداوند، پیامبر و ولی فقیه زمان خود و مجاهد فی سبیل الله بودن را از ویژگیهای شخص انقلابی واقعی برشمرد و ...
کد خبر: ۸۷۸۶۰۲۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست بصیرتی با محوریت انقلاب گری حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد با سخنرانی حجت الاسلام شعشعی با همکاری پایگاه ریحانه المصطفی در مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل امامشهر برگزار گردید.

حجت الاسلام شعشعی در این نشست با بیان آیه 101 سوره انبیاء مبنی بر مایه رحمت بودن پیامبر اکرم(ص) برای همه موجودات و ایمان جبرئیل به پیامبری ایشان افزود:سفره کرم و محبت پروردگار گسترده است و هر کس به اندازه وجود و ظرفیت خود از این سفره بهره مند می گردد.

وی با اشاره به انگشت در داخل گوش نمودن ابوجهل عموی پیامبر برای نشنیدن صحبت های پیامبر (ص) تنها به علت لجبازی ،گوش به فرمان و اطاعت از خداوند،پیامبر و ولی فقیه زمان خود را از ویژگیهای شخص انقلابی واقعی برشمرد و با تاکید بر تحت لوای خداوند متعال بودن فرد انقلابی طبق آیه 274 سوره بقره، مجاهد فی سبیل الله بودن را یکی دیگر از مصادیق فرد انقلابی عنوان نمود.

سخنران نشست با اشاره به ماجرای قتل هابیل توسط برادرش قابیل به عنوان اولین برادر کشی در تاریخ و سپس دسیسه های پسران یعقوب برای قتل برادرشان یوسف و ادامه این راه بعد از رحلت پیامبر(ص) اظهار داشت:مبارزه حق و باطل همیشگی و دائمی است.و ما باید این باور را داشته باشیم که هیچ وقت دنبال حق و حقیقت و پیرو و حامی پیامبر و رهبری بودن تمامی و بازنشستگی ندارد.

وی کشتن روحیه انقلابی در خود را عامل شمشیر کشیدن و ایستادگی طلحه و زبیر در مقابل حق و حقیقت بیان نمود و با تاکید بر شناسایی حق و حقیقت به منظور دنبال نمودن و پیروی از آن ،تصریح نمود: کسانی که مسیر انقلاب را رها نموده اند، مسیرشان،مسیر شیطان است.

شعشعی در ادامه با توصیف برخی از ویژگیهای اخلاقی پیامبر (ص) از جمله چهره گشاده و داشتن همیشگی لبخند بر چهره،عفو و بخشش در مقابل بدیهای دیگران و وجوب این خصایل در یک فرد انقلابی اذعان داشت:با شناخت انقلاب اهل انقلاب را خواهیم شناخت و با شناخت باطل می توان از توطئه ها و دسیسه های آن آگاهی پیدا نمود.

وی اطاعت همیشگی از خدا و پیامبر(ص) در همه جا و همه شرایطی را از ویژگیهای افراد برای رسیدن به سعادت برشمرد و با ابیان آیه ای از قرآن مبنی بر اینکه خداوند هیچ تغییر و تحولی را جزء به اراده و خواست خود مردم در هیچ قومی ایجاد نمی کند به پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مدیریت امام خمینی(ره ) و اراده و خواست مردم اشاره نمود وبر حفظ و نگه داری آن به عنوان وظیفه ما به عنوان نسل سوم انقلاب سفارش و توصیه نمود.

حجت الاسلام شعشعی در انتها ضمن تشریح بیانات مقام معظم رهبری(مده الظله) و تاکید ایشان مبنی بر انقلابی بودن همیشگی افراد و ایستادن بر روی پاهای خود و مقابله و سرخم نکردن در مقابل تحریم ها اذعان داشت: کسانی که می خواهند در مسیر انقلاب ثابت قدم باشند باید با اهل بیت پیامبر(ص) محبت و مودت داشته باشند و با انجام عمل صالح زیر سلطه زور و ستم نروند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار