خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در تابستان ۹۵ نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۷ درصد بوده و این نرخ برای استان قم ۱۱.۴ درصد بوده که یک درصد کاهش نرخ بیکاری نسبت به نرخ بیکاری در کشور داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۸۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
نرخ بیکاری استان قم ۱۱.۴ درصد در تابستان ۹۵ بوده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به راه‌اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان تظهار داشت: کمک مالیاتی به واحدهای تولیدی در استان و به میدان آمدن برخی از بانک‌ها مانند بانک ملی، کشاورزی و سپه کمک شایانی به بخش صنایع کوچک کرد و سبب پایین آمدن نرخ بیکاری در استان شده است.

وی بیان کرد: در تابستان 94 نرخ بیکاری کشور 10.9 درصد بوده که این نرخ در استان قم 12 درصد بوده است همچنین در بهار 94 نرخ بیکاری کشور 12 درصد و آمار مربوط به قم 14 درصد بود. در تابستان 95 نرخ بیکاری در کشور 12.7 درصد بوده و استان قم 11.4 درصد بوده است که یک درصد کاهش بیکاری نسبت به نرخ بیکاری در کشور داشته‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه  قطار سریع‌السیر تهران- قم و اصفهان گفت: از زمان تشکیل مجلس دهم 6 جلسه با مجمع نمایندگان داشتیم ازجمله تصمیمات در مورد این قطار اختلاف بر سر این مسئله بود که ایستگاه در داخل شهر قم قرار بگیرد و سه نماینده استان قبول نداشتند قطار در سطح عبور کند.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این بود که قطار قبل از 72 تن در عمق 40 متر عبور کند بعد در عمق 10 متری به ایستگاه مرکزی برسد و از زیر پل نیروگاه در سطح قرار بگیرد که با مخالفت سه نماینده مواجه و گفته شد قطار باید از ابتدا از زیرزمین عبور کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آخرین تصمیم این بود که ایستگاه در مسجد مقدس جمکران قرار گیرد و ایستگاه ترکیبی بین خط A مترو قم و قطار سریع‌السیر داشته باشیم.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در مورد جمع شدن راه‌آهن از وسط شهر نمایندگان پیگیر هستند، گفت: در برنامه ششم توسعه نیز آمده که در برنامه‌های پنج‌ساله ایستگاه قطار راه‌آهن از داخل شهر قم جمع شده و به‌جای دیگر منتقل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها