خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در مراسم یادواره شهدای شهر سین گفت: امروز در بین کشورهای منطقه ایران اسلامی، با ثبات ترین نظام را داراست، زیرا ثباتی که پشتوانه این نظام است، سلاح نیست، بلکه ثبات سیاسی برآمده از وحدت ملی و پیوند نظام با توده های مردم است.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۶۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در مراسم یادواره شهدای شهر سین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: خدواند در قرآن می فرماید: «و کذلک جعلناکم امّه وسطا لتکونوا شهداء على النّاس» هدف انبیاء و قرآن کریم خلق امت واحده است. و امت واحده امتی است که در هم تنیده شده اند و در اوج همدلی، وحدت، انسجام سازمان یافته اند.

وی ادامه داد: خلق یک جامعه توحیدی دغدغه پیامبر اکرم (ص) بوده است و روح دین نیز معطوف به شکل گیری یک جامعه موحد است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: همواره تربیت افراد در دستور کار انبیاء بوده ولی انبیاء در نهایت تربیت جامعه منسجم و هماهنگ را دنبال می کرده اند. انبیاء آمده اند جامعه بشری  را به یک جامعه توحیدی مبتنی بر تربیت دینی و آراسته به عدالت تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ضمن بیان اهمیت و جایگاه ولایت فقیه در کشور گفت: برای رسیدن به عدالت اجتماعی باید امت اسلامی سامان داده شود. امت در سایه ارتباط افراد جامعه با یکدیگر و پیوند استوار آنها با رهبری شکل می گیرد.

وی افزود: امت اسلامی به جامعه ای اطلاق می شود که هماهنگ و همسو به سوی یک هدف حرکت کنند و وحدت و انسجام شان در پرتو رهبری  و امام صالح شکل بگیرد. به همین دلیل است که پیامبراکرم (ص) بر ضرورت تمسک به ولایت این قدر پافشاری می کند.

ابوترابی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند:«من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه» تآکید کرد: کسی که در دوران زندگی اش امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است چون حیات او در جهالت و گمراهی بوده است.

وی در ادامه ضمن ادای احترام به ۷۰ شهید شهر سین گفت: اولین گردان غواص توسط فرزندان شهر سین با فرماندهی شهید حسن قربانی تشکیل شد و بطور کلی شهدای این خطه در جنگ تحمیلی نقش مهمی ایفا کردند. این شهدا با ایمان، معرفت و باروحیه ایثار و تبعیت از امام صالح خودشان زندگی کردند و به مقام شهادت نائل آمدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز جامعه بدون امام صالح را جامعه ای مرده دانست و افزود: اگر رهبر یک جامعه مقتدر نباشد، آن جامعه مقتدر نخواهد بود. یکی از رمزهای اقتدار امروز ما شجاعت رهبری در عرصه های مختلف و رشادت های فرماندهان شهیدی است که در جنگ تحمیلی داشتند.

وی تصریح کرد: قدرت علمی، صنعتی و نظامی مرز نمی شناسد. امروز جهان اسلام و نظام اسلامی در موقعیت حساس و تعیین کننده ای قرار گرفته است، یعنی نظام از نظر اقتدار و ثبات سیاسی و دفاعی در قله های رفیع امنیت و اقتدار قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز در بین کشورهای منطقه ایران اسلامی، با ثبات ترین نظام را داراست، زیرا ثباتی که پشتوانه این نظام است، سلاح نیست، بلکه ثبات سیاسی برآمده از وحدت ملی و پیوند نظام با توده های مردم است.

وی افزود: قدرت سیاسی ملت ایران برآمده از اقتدار مبتنی بر ایمان، دانش و بصیرت رهبری معظم انقلاب و وفاداری ملت به آرمان های امام(ره) و رهبری است، این اقتدار رمز قدرت ملت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خاطرنشان کرد: ما در تحولات منطقه نقش مهمی را ایفا می کنیم، به نحوی که دشمنان اذعان دارند، نقشه هایشان بر ضد اسلام که با تکیه بر سلاح، پول و مزدورانشان در منطقه است، اجرایی نمی شود، چرا که خواسته نظام ما این نیست.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مقاومت اسلامی در مقابله با استکبار جهانی گفت: امروز مقاومت اسلامی یکی از ارکان قدرت ما است، بنابراین میدان جنگ سخت، به جنگ نرم تبدیل شده است.

وی افزود: ما بیشترین مرز را با کشورهایی داریم که به دلیل حضور مزدوران آمریکا و گروه های تروریستی و تکفیری نا امن هستند، اما در عین حال شاهد یکی از سطوح بالای امنیت در ایران هستیم، چون نیروی انسانی عالم، توانمند و متعهد داریم.

در این مراسم حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار در مجلس و سردار مرتضی قربانی به تشریح وضعیت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی شهرستان برخوار و شهر سین پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها