گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: قرآن را باید فهمید که فهمش راهگشای انسان بسوی معارف بزرگ عرفانی و معنوی است.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۶۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمیدرضا عشریه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری گفت: قرآن کتاب هدایت است و زمینه بهترین، امن‌ترین و آرام‌ترین زندگی را برای انسان‌ها فراهم می‌کند و خانواده‌هایی که قرآن و آموزه‌های دینی را در سرلوحه زندگی خود دارند از نوعی آرامش و شادی درونی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به نشاط حقیقی و باطنی معتقد است، افزود: راست گویی، صداقت، وفای به عهد و عدم تبعیض و... از مصادیق نشاط باطنی است.

عشریه با بیان اینکه کلاس معنوی قرآن انسان را با معرفت و عاشق می‌کند، تصریح کرد: هر کس می‌خواهد معنی عشق به الله را بفهمد، باید با کاروان قرآن و قرآنیان همسفر شود و جرعه ای ازآن را بنوشد.

وی افزود: کلاس قرآن، کلاسی است پر از پاکی و خلوص که درآن تواضع، خشوع. صفا، آرامش، خودسازی، معرفت،کمال و عشق و عاشقی تدریس می‌شود و در این کلاس، قلب‌ها به خدا نزدیک است.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهارکرد: قرآن را باید شناخت که شناختن آن بر هر انسانی ضروری است قرآن را باید خواند که تلاوتش کلید ارتباط مبدأ است قرآن را باید فهمید که فهمش راهگشای انسان بسوی معارف بزرگ عرفانی و معنوی است.

وی تقویت شورای قرآن و صندوق فعالان قرآنی و حمایت از محافل مردمی‌-قرآنی، کمک به موسسات قرانی را از جمله اقدامات این اداره عنوان کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها