خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: توانمند کردن خانواده های نیازمند و آسیب دیده از طریق اشتغال سیاست مهم و اثرگذار کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۴۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ارسلان قاسمی مدانی، فرماندار شهرستان بوئین زهرا در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: اقدامات امداد بخشی از آبروی کشور در رسیدگی به محرومان است و موجب رضایت مردم از نظام شده است.

وی ادامه داد: سعه صدر و تلاش مستمر برای خدمت به نیازمندان رویکردی است که امروز در امداد شهرستان بوئین زهرا شاهد هستیم که نتیجه آن خدماتی است که در اقصی نقاط این شهرستان ملموس است.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: توانمند کردن خانواده های نیازمند و آسیب دیده از طریق اشتغال سیاست مهم و اثرگذار کمیته امداد امام خمینی (ره) است که کاهش ورودی فقر در جامعه را به دنبال دارد از این رو همه باید در این زمینه امداد را یاری کنند.

وی گفت: نظام و رهبری معظم انقلاب به حوزه اشتغال توجه و تأکید دارد و در این زمینه امداد تجربیات خوبی داشته و از دستگاه های موفق استان است.

قاسمی مدانی تصریح کرد: بسترهای اشتغال در شهرستان بوئین زهرا مناسب است که باید از این فضا بیش از پیش استفاده کنیم تا به مددجویان خدمات مناسب را ارائه کنیم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اشتغال را کلید اساسی و جدی برای رهایی نیازمندان از مشکلات و موانع موجود در زندگیشان دانست و اظهارکرد: امداد با استانداری قزوین تفاهم نامه ای را اجرا کرده است و استاندار نیز بر همکاری بانک ها برای اجرای طرح های اشتغال زایی تأکید دارد.

وحید میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: ظرفیت امداد برای اجرای طرح های اشتغال زایی چهار برابر شده است که لازم است بانک ها در زمینه اشتغال همکاری بیشتری با امداد داشته باشند تا بتوانیم بستر خدمتی را برای محرومان و نیازمندان گسترده تر کنیم.

وی تصریح کرد: تمرکز امداد بر توانمندسازی خانواده هاست و در این میان مشاغل خرد و خانگی مورد توجه بیشتری قرار داده است تا بتوان بستر اشتغال متناسب با توان مددجویان را فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز دولت نیز در زمینه اشتغال زایی توجه جدی دارد و امداد نیز تلاش می کند تا با استفاده از ظرفیت های مالی و غیر مالی استان در این زمینه گام هایی را بردارد البته توجه به طرح های نو و جدیدی رویکرد دیگری است که در حوزه اشتغال مددجویان دنبال می شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح های نو در زمینه اشتغال زایی اعلام کرد: طرح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت یک هزار واحد در استان اجرا می شود که درآمدی حدود هفت تا هشت میلیون ریالی برای خانواده ها دارد، این طرح برای خانواده هایی که توانایی کار و اشتغال ندارند، بسیار مورد توجه خواهد بود.

میرزایی بافتی یادآورشد: اشتغال مددجویان موضوع مهمی است که امداد با جدیت پیگیری می کند تا خانواده نیازمند به واسطه استقلال معیشتی به واقع از فقر و محرومیت رهایی یابد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها