سردار گرمه ای :

فرهنگ شهید و شهادت موجب همبستگی شیعه و سنی است

امروزه در دنیا، فرهنگ شهید و شهادت جریان دارد و عموم مسلمین جهان دست در دست یکدیگر به جهت حفظ ارزشهای اسلامی تلاش می کنند، اینجاست که دیگر مسئله شیعه و سنی مطرح نیست و همه دست در دست یکدیگر از ارزشهای خود دفاع می کنند.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۰۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به همت حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) سپاه ناحیه شهرستان کلاله یادواره سردار شهید حاج حسین بصیر و 2 شهید روستای اوغچی بزرگ، شهید مستان ایشانی و شهید آنا محمد سربازی در روز پنج شنبه 11 آذر ماه توسط پایگاه بسیج شهید حاج حسین بصیر این روستا برگزار گردید.
در این مراسم سردار گرمه ای ازفرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس طی سخنانی ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس و ربوبی شهدای اسلام و انقلاب به ترجمه و تفسیر آیاتی چند از کلام ا... مجید پرداخت گفت: شهدای ما در واقع تفسیر آیات الهی هستند. وقتی ما به قرآن نگاه می کنیم در می یابیم که تمامی این آیات در مورد هدایت و نجات بشریت است که توسط پیامبر بیان شده و علمای دین به گسترش آن پرداخته اند. یکی از همین علمای دین امام راحل است که تمام رفتار و گفتارش بر اساس آیات و روایات بود.
سردار گرمه ای با اشاره به زندگی شهید بصیر و دیگر شهدای انقلاب افزود: با نگاهی به زندگی نامه و وصیت نامه شهدا در می یابیم که تمام زندگی این عزیزان برای رضای خدا بود. عمل خالصانه را خداوند می پذیرد و شهدا افرادی بودند که قیامشان برای رضای خدا بود. اینجاست که ما رمز و تفسیر قرآن را از شهدا می آموزیم. اقبال لاهوری از علمای بزرگ اهل سنت نیز همین موضوع را بیان نموده که گفته است که ما رمز قرآن را از امام حسین(ع) آموخته ایم.
ایشان در ادامه سخنان خود به بیان مطالبی چند در خصوص شهدای صدر اسلام پرداخت و گفت: امروزه در دنیا، فرهنگ شهید و شهادت جریان دارد و عموم مسلمین جهان دست در دست یکدیگر به جهت حفظ ارزشهای اسلامی تلاش می کنند. اینجاست که دیگر مسئله شیعه و سنی مطرح نیست و همه دست در دست یکدیگر از ارزشهای خود دفاع می کنند. بدیهی است که آن شیعه انگلیسی و کسانیکه در شهرهای مختلف دست به جنایت می زنند و مردم بی گناه را می کشند با اصل دین و اسلام دشمنی دارند.
این فرمانده دفاع مقدس ضمن بیان ترجمه و تفسیر سوره عصر، شهدا را مصداق واقعی افراد مورد نظر در این سوره دانست و افزود: شهدا مومنانی هستند که با ایمان و عمل صالح و گفتن حق و حقیقت در راه اسلام جان خود را فدا کرده اند. امروز هم باید در مقابله با جنگ اقتصادی با ایمان باشیم و با مصداق عمل صالح کار کنیم. ما مصادیق عمل صالح را باید در خودمان پیدا کنیم و همگان را به حق نیز سفارش کنیم و در مقابل ناحقی بایستیم ... در مصیبت ها باید صبر داشته باشیم. آنهایی که ایمانشان قوی تر است صبرشان نیز بهتر است ... اگر این گونه باشیم به مقام قرب الهی می رسیم  و حقیقتا شهدای ما اینگونه بودند و براستی که مصداق واقعی این سوره و آیات هستند.
فرمانده سابق سپاه کربلا در پایان سخنان خود اشاراتی به اهداف و انگیزه واقعی رزمندگان و شهدای مدافع حرم داشت و گفت: امروز اگر جوانان در سوریه و دیگر کشور های منطقه می جنگند و نقش آفرینی می کنند چیزی نیست جز برای رضای خدا و نگهبانی و حفظ و حراست از اسلام واقعی ... آنها ایمان دارند و صبورند.
مردم مومن و خداجوی کشور ما نیز اگر طی این 37 سال انقلاب، یک کشور امن دارند به جهت وجود همین تفکر است. پیام من به مردم مسلمان تمامی کشورها این است که از جوانان و خانواده شهدای کشور ما صبر و بزرگواری را یاد بگیرند و در راه و هدف خود ایستادگی کنند.
لازم به ذکر است که جمعی از رزمندگان شهرستان فریدونکنار  و خانواده شهید بصیر در این مراسم حضور داشتند که در ابتدای این مراسم سرهنگ مصطفی لو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کلاله طی سخنانی کوتاه ضمن عرض خیر مقدم به جهت حضور همه مهمانان، از همه دست اندرکاران این مراسم تقدیر و تشکر به عمل آورد.
در پایان این مراسم نیز با اهداء لوح یادبود و تندیس کنگره شهدای استان گلستان به نوه شهید بصیر و خانواه 2 شهید گرانقدر روستای اوغچی از آنها تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها