مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

امامزادگان به قطبی های فرهنگی اجتماعی تبدیل شوند

علیزاده با اشاره به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید امامزادگان به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند، افزود: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در جامعه با کمک اوقاف و امور خیریه در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه زینت بیشتری خواهد یافت.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۱۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه مازندران از حیث تعداد امامزادگان واجب التعظیم در جایگاه‌های برتر کشور قرار دارد، تصریح کرد: هنوز نتوانستیم در معرفی و تبیین نقش امامزادگان در معرفی فرهنگ وقف تلاش کنیم.

حجت الاسلام ستار علیزاده با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: تقارن دهه وقف با ماه ربیع امری میمون، مبارک و منشا خدمات خیر خواهد شد.

وی افزود: وقف از سنت‌های حسنه و جاریه انبیا الهی بوده که مدتها در جامعه کمرنگ شده بود و در سالهای اخیر به این مهم توجه ویژه ای شده است.

علیزاده با بیان اینکه ویژه برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی، همزمان با دهه وقف در استان برگزار می‌شود، افزود: تمامی این برنامه‌ها با محوریت ائمه جمعه شهرستانها و مرکز استان تدارک دیده شده است.

وی از راه اندازی ایستگاه " همه واقف باشیم " در سطح مصلاهای نماز جمعه استان خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ وقف در حوزه کتابخوانی نیز، در مصلاهای نماز جمعه استان، وقف کتاب صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش امامان جمعه در تبیین و تشریح فرهنگ وقف در جامعه دینی، افزود: مردم باید انواع و اقسام وقف‌های ناشناخته در حوزه درمان، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش آشنایی بیشتری پیدا کنند.

علیزاده با بیان اینکه همزمان با دهه وقف، علمای واقف استان تجلیل شدند، گفت: هنوز بسیاری از ابعاد ناشناخته فرهنگ وقف توسط علمای دین در مازندران مغفول باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید امامزادگان به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند، افزود: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در جامعه با کمک اوقاف و امور خیریه در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه زینت بیشتری خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها