مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، خواستار بسیج صنایع تبدیلی کشور برای تبدیل مرکبات مازندران به آبمیوه و کنسانتره شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۱۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سیدمحمد موسوی در حاشیه بازدید و بررسی خسارت وارد شده به باغ‌های مرکبات شرق مازندران گفت: محصول مرکبات باغداران مازندران بر اثر برف و سرمای پائیزی خسارت دید و در بازدید از باغ‌ها مشخص شد که یخ زدگی در برخی از مرکبات شمال کشور مشهود است و باید فوری تبدیل به آبمیوه و کنسانتره شوند.

وی افزود: 25 درصد درختان مرکبات مازندران در برف اخیر به طور کامل از بین رفته که باید محصول آنها به سرعت برداشت و عرضه شود تا میزان خسارت به باغداران کاهش یابد.

موسوی گفت: تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط در شرایط فعلی با توجه به ورود واسطه‌ها به بازار مرکبات و خرید محصولات با قیمت بسیار پائین، باید با برنامه‌ریزی درست وارد شده و از ورود واسطه‌ها به بازار و سو استفاده از این وضعیت جلوگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: مرغداران این شهرستان مراقبت‌های لازم در فصل سرما را جدی بگیرند.

محمدرضا ضیایی اظهار داشت: جهاد کشاورزی این شهرستان با ارسال پیامک و اطلاعیه در مورد مراقب‌های لازم در فصل سرما و ذخیره‌سازی سوخت زمستانی به مرغداران اطلاع‌رسانی کرده است.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از قطع برق طولانی و یا بروز اختلال در کار هیترها باید سایر وسایل گرم‌کننده کمکی نظیر مادر مصنوعی و کپسول‌های گاز نیز پیش‌بینی شود.

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان ساری از پایان عملیات پروژه تأمین آب باغات در زمین‌های شیبدار منطقه دودانگه این شهرستان با بیش از هفت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه خبر داد.

طهمورث قاسم نژاد گفت: پروژه تأمین آب باغات زمین‌های شیبدار شامل احداث استخر به ظرفیت سه هزار متر مکعب، لوله کشی با سایز 350 میلیمتری به طول دو هزار و 650 متر و احداث حوضچه برداشت با هزینه هفت میلیارد و 500 میلیون ریال در روستای سرکام و انگفام منطقه دودانگه شهرستان ساری به پایان رسید.

مدیر جهاد کشاوزی ساری با بیان اینکه این طرحها در بیش از 90 هکتار از باغات زمین‌های شیبدار این منطقه اجرا شد، اظهار امیدواری کرد: با اجرای فاز یک مرحله اول پروژه تأمین آب احداث باغات در زمین های شیبدار در این منطقه، شاهد رشد و توسعه طرح‌های زیربنایی برای افزایش تولید و اشتغالزایی در این نواحی باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از جوجه ریزی 760 هزار قطعه ای مرغداری‌های این شهرستان در آبان ماه امسال خبر داد.

فرزین فرهادی اظهار داشت: آبان ماه امسال 760 هزار قطعه جوجه در سالن‌های مرغداری شهرستان قائم‌شهر تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه این میزان جوجه ریزی در 40 واحد مرغداری این شهرستان انجام شد، ادامه داد: با پرورش این تعداد جوجه، بیش از یکهزار و 368 تن گوشت سفید به ارزش 75 میلیارد و 240 میلیون ریال تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها