امام جمعه ملکشاهی گفت: آمریکائیها ازابتدا بدنبال استفاده ابزاری از برجام بودند، از مجلس شورای اسلامی می خواهم فورا پاسخ قطعی و محکمی به سیاست های خصمانه آمریکائیها بدهند.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۰۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از ملکشاهی خبر، "سیدعبدالله امینی"؛ امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به تصویب تمدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان توسط مجلس سنای آمریکا گفت : متاسفانه علیرغم تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان توسط مجلس سنای آمریکا نقض برجام خواهد بود و ما مواضع حتمی و قطعی خواهیم گرفت، باز آمریکائیها با رای قاطع و بدون حتی یک مخالف برجام را نقض کردند و این عمل نشان می دهد که آمریکائیها در واقع از همان ابتدا به دنبال استفاده ابزاری از برجام بودند.

وی اظهار کرد: در واقع برجام چند هدف را برای آمریکائیها تامین کرد؛ یکی از این اهداف این بود که به قدرت هسته ای ما پی ببرند که با نظارت دقیق و دوربین های دائمی و بازرسی های مکرر و غیر هماهنگ شده به خواسته هایشان رسیدند، یکی دیگر از اهداف آنان توقف کامل رشد علمی کشور در زمینه فناوری های هسته ای بود بلکه آنان به دنبال از بین بردن رشد علمی کشور در زمینه هسته ای بودند برای این منظور به جای اینکه به کشور ما حمله نظامی کنند و متحمل خسارت های زیاد شوند راهی را انتخاب کردند تا ما با دست خودمان فناوری هسته ای کشورمان را متوقف کنیم.

امینی افزود: از طرفی دیگر برجام هیچ یک از اهداف ما را که کمترینش لغو تحریم ها بود را به دنبال نداشت بلکه نه تنها ساختار تحریم ها باقی ماند بلکه تحریم های گذشته نیز تمدید شد.

خطیب جمعه ملکشاهی گفت: الان که استکبار به همه اهداف خود رسیده است و ما هم به هیچ یک از اهداف خود نرسیدیم، استکبار چه نیازی به برجام دارد لذا ابتدا بدعهدی کردند و به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند و الان نیز با تمدید تحریم های 10 ساله کشورمان برجام را عملا نقض کردند.
آیا با این اوصاف باز هم باید به غربی ها خوش بین بود؟ آیا سیاست لبخند باز هم موثر است؟ آیا در توافق هسته ای یا برجام ما چیزی به نام استراتژی برد – برد می بینیم؟ یا اینکه این وسط کشور ما بازنده و دشمن برنده میدان است؟

وی تصریح کرد: بنده از مجلس شورای اسلامی همانطور که مطالبه مقام معظم رهبری و مردم نیز همین است می خواهم فورا پاسخ قطعی و محکمی به سیاست های خصمانه آمریکائیها بدهند

امام جمعه ملکشاهی با اشاره به روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان کشور گفت : قطعا دانشگاه مبدا تحول و توسعه و رشد کشور است منتهی همچین دانشگاهی باید دو شرط داشته باشد؛ اول اینکه دانشگاه واقعا علمی باشد متاسفانه یکی از دردهای کهنه ما در کشور این است که نگاه به دانشگاه نگاه علمی نیست بلکه ابزاری و در جهت سیاست های طیف های گوناگون سیاسی است لذا واقعا جای تعجب دارد که در بعضی از دانشگاههای کشور کسی ریاست را به دست می گیرد که اصلا چهره علمی ندارد.
دوم اینکه استفاده از ظرفیت دانشجو شعاری نباشد و از دانشجو در مراکز حساس نظام استفاده شود، چطوری زمانی که بحث جنگ و شهادت است جوان دانشجوی ما فرمانده است ولی در پست و مسئولیت جوان ما خام و بی تجربه است.

حجت الاسلام امینی سیاست زدگی را از جمله افت های دانشگاه در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد دانشگاه ها جدا از هیاهوی سیاسی در یک مسیر علمی در جهت توسعه و عمران کشور نقش افرین باشد.

وی در پایان به پاره ای از مشکلات شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، مساله آب شرب و سگ های ولگرد در خیابان های شهرستان اشاره کرد و خواستار اقدامات جدی مسئولین در این خصوص شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار