امام جمعه آبدانان گفت: امروز دغدغه مردم احضار یک مسئول به دادگاه و یا لغو یک سخنرانی نیست، بلکه مردم مشکلات اقتصادی نظیر بیکاری و فقر دارند.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۰۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از آبدانان خبر؛  حجت الاسلام "حسین حاجیلری"امام جمعه آبدانان در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به تصویب تحریم‌های آمریکا بر علیه ایرانبه مدت 10سال ، اظهار داشت:این تحریم‌ها به خوبی بدعهدی آمریکایی‌ها را برای همگان ثابت کرده است ولی عده ای نمی پذیرند که برجام برای ایران هیچ دستاوردی نداشت.
وی با بیان اینکه رهبری بارها در سخنرانی هایشان با بیان مشکلات و بی نتیجه بودن برجام اشاره کرده اند افزود:10سال تحریم کشور آن هم تحریم کلاهای اساسی از جمله نفت که قسمت عمدهای اقتصاد کشور را زیر سلطه دارد چیزی جز خباثت آمریکا را نشان نمی دهد.
امام جمعه آبدانان تاکید کرد: نقض‌های مکرر برجام و نقض عهد از جانب آمریکا و طرف‌های غربی و عدم پاسخ‌گویی دولت در برابر موضع‌گیری مقامات آمریکایی جای بسی تاسف و حاکی از عقب‌نشینی و تن دادن به خواسته‌های تحمیلی آنهاست.

حاجیلری در ادامه با بیان اینکه موضوع حقوق نجومی مسئله ای است که تعجب همگان را برانگیخت و از قوای سه گانه این گلایه وجود دارد که چرا در مواجهه با آن شفاف سازی نمی کنند، ابراز داشت: افرادی که مسبب دریافت حقوق های نجومی هستند باید معرفی شوند و مردم باید از قوه قضائیه،مجلس و دولت مطالبه داشته باشند که چرا سازمان بازرسی کشور در خصوص دریافت حقوق های نجومی اقدامی نمی کند. باید قوای سه گانه در شفاف سازی به مردم پاسخگو باشند.

خطیب جمعه آبدانان تصریح کرد: مسئولان باید به جای لغو یک سخنرانی یا کنسرت بیهوده از بیکاری، شرایط بد اقتصادی،فقر،تورم و بدعهدی آمریکا در نقض برجام شرمسار باشند.
حاجیلری در ادامه با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر متذکر شد: ۱۶ آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است و دانشجویان باید به به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل علم همراه با کاربرد باشد و علم بی کاربرد همانند نسخه ای بدون دارو است.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید انقلاب باشد افزود:دانشجو باید خنثی نباشد و شاخصداشته باشد و شاخص را باید بر اساس قرآن،اهل بیت و رهبری است و آینده ایران اسلامی در اختیار آنان بوده و باید قدر خود را بدانند.

امام جمعه آبدانان به حادثه برخورد دو قطار در سمنان و جان باختن تعدادی از هموطنان اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوطه باید به راحتی از کنار این مسائل عبور نکنند و این نشانه ای ضعف و مشکل در زیر ساختها است .


ارسال نظرات