حمله نظامی به ایران از نظر سناتورها و ژنرال‌های جنگ‌طلب آمریکایی احمقانه اما از نظر غرب‌گرایان داخلی و دولت همیشه قطعی بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۹۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه استان ایلام در خطبه های نماز جمعه این شهر در مسجد جامع اظهار داشت:حمله نظامی به ایران از نظر سناتورها و ژنرال‌های جنگ‌طلب آمریکایی احمقانه اما از نظر غرب‌گرایان داخلی و دولت همیشه قطعی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: یکی از روش‌های غلط و بی‌اساس برای مرعوبکردن مردم پروژه تهاجم نظامی آمریکا به ایران اسلامی است، آقایان برای توجیه ناکامی در مذاکرات هسته‌ای و نافرجام بودن برجام حمله نظامی را بهانه توافق هسته‌ای مطرح می‌کنند در حالی که دستاوردهای بزرگ موشکی امثال شهید تهرانی مقدم مانع اصلی تهاجم نظامی به ایران بوده است نه توافق هسته‌ای و برجام.

وی ادامه داد: بدعهدی آمریکایی‌ها و بی‌حاصلی برجام علت تغییر هدف برجام از رفع تحریم به رفع تهدیدهای پوشالی است،اصلاح‌طلبان و جریان غرب‌گرا با طرح دور کردن سایه شوم جنگ کاسبانسیاسی هستند و تهدید نظامی خارجی همواره ابزار سیاسی جریانات سیاسی و حزبی داخلی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تهدید و تحریم سیاست راهبردی رژیم آمریکا و راهکار رئیس جمهور آمریکا برای وادار کردن ایران به مذاکره و سیاست دوگانه فشار و مذاکره برای تضعیف برنامه‌های موشکی ایران است،متاسفانه دستاورد مذاکرات و توافق هسته‌ای چیزی جزء وعده‌های پوشالی شفاهی و عمل نشده از سوی رژیم آمریکا نیست.

لطفی تصریح کرد: ما امروز شاهدیم که بنا بر تائید سازمان‌های بین‌المللی حتی خود آمریکایی‌ها، ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما طرف مقابل به اکثریت تعهدات خود از جمله رفع تحریم‌های بانکی و اماکن، جابجائی پول عمل نکرده است.

* ناکارآمدی دولت و زوال زود هنگام برجام مشخص شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ناکارآمدی دولت و زوال زود هنگام برجام و عدم رونق اقتصادی و مهار تورم شعار دور کردن سایه جنگ از فضای ایران و همچنین صدور بیانیه سیاسی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش بهبرخورد با نجومی‌بگیرها افزود:با حقوق بگیران نجومی که از مصادیق بارز حرام‌خوران و دزدان بیت‌المال هستند نه تنها برخوردی صورت نگرفت بلکه آنها را ذخائر انقلاب معرفی کردند.

* رهبر معظم انقلاب از عدم برخورد با حقوق‌های نجومی گله‌مند بودند

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از عدم برخورد با حقوق‌های نجومی گله‌مند بودند و فرمودندموضوع حقوق‌های نجومی یکی از مسائل مهم است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و به سؤالات در ذهن مردم باقی ماند جای بسی تاسف است هنوز از سوی مقامات دولتی درباره حقوق‌های نجومی مدیران گزارش شفاف و قانع کننده‌ای به مردم داده نشده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در موضوع حقوق‌های نجومی تخلفاتی وجود دارد که مربوط به مسؤولان دولتی است و باید پاسخگو باشند و عدم پاسخ دولت به مردم در رابطه با موضوع حقوق‌های نجومی باعث بدبینی و سلب اعتماد مردم به دولت و درنهایت به نظام اسلامی می‌شود.

* شهید مدرس الگوی نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران است

خطیب جمعه ایلام همچنین به سالروز شهادت مدرس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس الگوی نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران است، ۱۰ آذرماه سالروز شهادت مدرساست، مجلس در تاریخ ایران اسلامی به نام زنده تاریخ شهید مدرس زنده است، مدرس نماد نماینده واقعی و مظهر استقلال طلبی و آزادی خواهی است.

وی ادامه داد: فریاد رسای این آزاده در فضای تاریک و ظلمانی دیکتاتوری حکومت رضاخانی طنین‌انداز بود،یکی از علل موفقیت شهید مدرس در برابر استبداد رضاخانی زهد و بی‌اعتنایی به نظام فریبنده دنیا بود و او هرگز از منصب نماینده به دنبال جمع‌آوری مال و ثروت نبود.

* پاسخ محکم و کوبنده تنها راه به بدعهدی آمریکاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین در نحوه پاسخگویی به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها گفت: پاسخ محکم و کوبنده تنها راه به بدعهدی آمریکاست، با برخوردهای منفعلانهو فرمایشی عزت و غرور ملت ایران خدشه‌دار می‌شود، برجام نه تنها هیچ دستاورد اقتصادی و غیراقتصادی نداشته است بلکه خسارت‌های فراوان و جبران ناپذیر نیز به دنبال داشته است،در واقع تلخ‌ترین نکته دربرجام این است که دولت محترم برخلاف شروط ۹ گانه رهبری بی آن که تضمین محکم و غیر قابل تغییری از آمریکا و متحدانش بگیرد، بسیاری از تعهدات خود را به صورت کاملا یک جانبه و غیر قابل بازگشت اجرا کرد و این اقدامات شتابزده و برخواسته از اعتماد بی‌جا به کدخدا خسارات فراوانی را به ملت ایران تحمیل کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب زیاده‌خواهی، بدعهدی و پیمان شکنی آمریکا را تذکر دادند ومذاکره کنندگانباید در طول مذاکرات با طرف‌های غربی رعایت می‌کردند و در تقابل رفتارهای غیرمنطقی و گستاخانه اقدامات متناسبی را انجام می‌دادند

ارسال نظرات