امام جمعه هرات گفت: مجلس باید بسیار محکم و کوبنده جواب آمریکایی ها را بدهد. آنها باید بدانند جواب کلوخ سنگ است نه اینکه جمع آوری یکسری امضا آن هم برای کالاهای که در نظر مردم تحریم شده بود.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۹۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به آیه 197 سوره بقره بهترین زاد و توشه سفر آخرت را تقوای الهی دانست و اظهار داشت: بر طبق این آیه باید تمام صاحبان اندیشه تقوا پیشه کنند و برای انجام هر کاری رضایت خداوند را در نظر بگیرند.

جعفری در ادامه به مناسبت های ماه ربیع الاول پرداخت و درباره هجرت پیامبر از مکه به مدینه مطالبی را عنوان کرد.

امام جمعه هرات در خطبه دوم به نقص برجام توسط نمایندگان و سنا امریکا اشاره و اظهار داشت: بر طبق گفته رهبری تمدید تحریم ها نقص آشکار برجام است و مسولین باید نسبت به آن واکنش نشان دهند.

وی افزود: نمایندگان مجلس در تایید برجام بیست دقیقه بیشتر به خودشان زحمت ندادن و آن را تصویب کردند ولی درباره نقض برجام واکنشی انجام نمیدهند.

جعفری با گلایه از رفتار محمد رضا تابش نایب رییس فراکسیون امید مجلس در جمع آوری امضا از نمایندگان برای نخریدن کالاهای آمریکایی اظهار داشت: مگر شما تاکنون کالای آمریکایی مصرف میکردید که الان در فکر تحریم آن هستید؟

امام جمعه هرات خاطر نشان کرد: آقای تابش مواظب باشید زمین نخورید با این همه هنرنمایی!مردم را فریب ندهید و به جای این چنین کارهایی به فکر راه حل اساسی و پاسخی کوبنده باشید.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: مجلس باید بسیار محکم و کوبنده جواب آمریکایی ها را بدهد. آنها باید بدانند جواب کلوخ سنگ است نه اینکه جمع آوری یکسری امضا آن هم برای کالاهای که در نظر مردم تحریم شده بود.

وی افزود: نمایندگان باید با تصویب غنی سازی اورنیوم و راه اندازی دوباره راکتورها جواب قاطعی به آن حرکت آمریکاییها بدهند.

جعفری اظهار داشت: تنها راه برای مقابله با تحریم های آمریکا پاسخ کوبنده و محکم از سوی دولت و مجلس است.

وی گفت: بعضی از نمایندگان راهی را رفته اند که مورد نظر مردم، رهبری و مطابق قوانین جمهوری اسلامی نیست و باید بدانند که آنان الگویی چون مدرس دارند که هیچگاه زیر بار حرف زور نرفت.

جعفری در ادامه به بحث قانون اساسی اشاره و خاطر نشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قرآن،سیره پیامبر (ص) و ریشه دروحی دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه هرات در پایان با اشاره به مناسبت های هفته در خصوص شهادت امام حسن عسکری(س)، آیت مدرس و روز دانشجو هم مطالبی بیان کرد.

ارسال نظرات