امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت : کشاندن فضای علمی و اخلاقی دانشگاه به دعواهای سیاسی ، حزبی و جناحی خیانت به نسل جوان و آینده کشور است .
کد خبر: ۸۷۸۵۷۸۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، یکی از شاخصه های پیشرفت جامعه را حرمت داشتن قانون در میان شهروندان آن جامعه دانست و اظهار داشت : اساس یک حکومت قانون است و اساس حکومت ما هم قانون اساسی است که برگرفته از اسلام است .

وی گفت : در کشوری که قانون حاکم نباشد این کشور را نمی توان اسلامی نامید .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : کسانی که دانسته یا ندانسته با قانون مخالفت می کنند دارند با اسلام مخالفت می کنند و ما باید یاد بگیریم که به قانون هرچند هم که ضعف داشته باشد احترام بگذاریم و همه در برابر قانون تمکین کنیم .

وی با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری به دهه عدالت و پیشرفت افزود : قانون مداری مردم و مسئولین از مهمترین لوازم پیشرفت و عدالت در جامعه است .

خطیب جمعه اردکان در ادامه با گرامیداشت 16 آذر ماه روز دانشجو گفت : دشمنان ما در این سالها به دانشگاه و دانشجویان خیلی چشم دوخته اند و تلاش زیادی می کنند تا تفکر و مسیر دانشگاه و دانشجویان را تغییر دهند .

وی اظهار داشت : یکی از ضرورت های امروز در دانشگاه ها انجام کارهای فرهنگی به معنای واقعی است که نتیجه اش انقلابی رشد کردن و مؤمن و متعهد بار آمدن دانشجویان و جوانان است نه کارهایی که نتیجه برعکس دارد و ضد فرهنگ است .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : نتیجه کار فرهنگی در دانشگاه باید تربیت نسل انقلابی و تربیت جوانان مؤمن و متعهدی باشد که در آینده مسئولیت های جامعه بر دوش آنان است .

وی افزود : اگر آنان انقلابی نباشند و تدین و تعهد نداشته باشند هم به نظام و آرمانهای انقلاب خیانت می کنند هم به مردم خدمت نمی کنند .

امام جمعه اردکان گفت : به لطف الهی و با حضور اساتید و مسئولین خوب در دانشگاه های اردکان این فضا وجود دارد و خیلی از آفتهایی که در جاهای دیگر است اینجا دیده نمی شود .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر این نکته را یادآوری کرد که کشاندن فضای علمی و اخلاقی دانشگاه به دعواهای سیاسی ، حزبی و جناحی خیانت به نسل جوان و آینده کشور است .

وی افزود : اینکه ما یک میتینگ و جلسه سیاسی و حزبی را بیاوریم در دانشگاه برگزار کنیم و از احساسات پاک دانشجویان و جوانان سوء استفاده کنیم جز خیانت چیزی نیست .

خطیب جمعه اردکان در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت : شرایط زندگی سخت معلولان را کسی جز خودشان و نزدیکان آنها درک نمی کنند و ما نمی توانیم حتی شرایط سخت زندگی یکروزه یک معلول را درک کنیم .

وی از مسئولان بهزیستی ، شورای شهر و شهرداری اردکان بخاطر خدمت رسانی به معلولان و یکسان سازی معابر و آماده سازی فضاهای عمومی برای حضور معلولان تشکر و قدردانی کرد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : باید همه فضاها به گونه ای درست بشود که زمینه حضور معلولان در جامعه فراهم شود که خوشبختانه در این زمینه شهر اردکان رتبه خوبی را در بین سایر شهرها بدست آورده است .

امام جمعه اردکان با اشاره به تحولات در عرصه بین الملل گفت : امیدواریم که محاصره شهر حلب به زودی به نفع ارتش سوریه به پایان برسد که با تصرف این شهر بسیار حساس و سوق الجیشی خسارت سنگینی به تروریست های داعش وارد خواهد شد .

وی افزود : اگر شهر حلب از دست تروریست ها خارج شود نه تنها خود داعش بلکه آمریکا ، اسرائیل و عربستان چنان شکست مفتضحانه ای خواهند خورد که تا سالیان سال نمی توانند سر خود را بلند کنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به هزینه های سنگین جنگ سوریه برای استکبار گفت : اکنون حتی صدای اعتراض رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز بلند شده است که در این سالها چقدر برای جنگ با سوریه هزینه شده است .

وی اظهار داشت : امروز استکبار با پشتوانه دلارهای نفتی عربستان در سوریه زمین گیر شده است و ظهور قدرت مستضعفین و افول قدرت مستکبرین مشاهده می شود .

امام جمعه اردکان در بخش پایانی خطبه ها ضمن تبریک نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) گفت : دشمن از این مناسبت هم برای تفرقه بین شیعه و سنی استفاده می کند و ما باید این روز را به روز وحدت و بصیرت دینی و سیاسی مسلمانان تبدیل کنیم زیرا امروز وحدت از ضروری ترین امور برای امت اسلام است .

وی تصریح کرد : امروز هرکسی در هر لباسی و با هر جلسه ای ، با هر تریبونی ، با هر شبکه ای ، با هر منبری و با هر کتابی بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند آب به آسیاب دشمن می ریزد و در مسیری حرکت می کند که دشمنان اسلام در این مسیر حرکت می کنند .

تبریک حلول ماه ربیع الاول ، گرامیداشت سالروز هجرت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از مکه به مدینه ، تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) و بیان گوشه ای از زندگانی آن حضرت و همچنین تشکر از برپایی با شکوه مجالس عزاداری در ماه های محرم و صفر از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات