حجت الاسلام دهقانی: 16 آذر نماد مبارزه با استکبار و امریکا است که مزین شد به نورانیت علم همراه با عمل و شناخت وظیفه که خود ان باعث شد تا تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۸۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، امام جمعه بهاباد به 16 آذر روز دانشجو و نحوه چگونگی مبارزات دانشجویان در این روز بر علیه رژیم پهلوی اشاره کرد وگفت : 16 آذر نماد مبارزه با استکبار و امریکا است که دانشجویان مومن و انقلابی در این روز علیه حضور نیکسون در ایران به تظاهرات پرداختند که مزین شد به نورانیت علم همراه با عمل و شناخت وظیفه که خود ان باعث شد تا تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب شود.

وی با گرامیداشت این روز اظهارداشت: 16 آذر نماد مبارزه با استکبار و امریکا است که دانشجویان مومن و انقلابی در این روز علیه حضور نیکسون در ایران به تظاهرات پرداختند .

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به طرح تصویب تمدید تحریم‌های ایران از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا (داماتو) گفت: از آمریکا جز دشمنی انتظاری نمی‌رود و آمریکا به بد عهدی های خود ادامه میدهد وبه تعهداتش عمل نکرده است واین چیزی که تعهد کرده است به دست دشمن نمی رسد و مسئولان خیلی بابت مذاکره عجله کردند اگر عجله نمی کردند کنگره و مجلس آمریکاکاملا همگی در مقابل نظام اسلامی زانو می زدند و تواضع نشان میدادند

امام‌جمعه بهاباد از حضور مردم در مراسمهای دهه آخر ماه صفر تقدیر و تشکرد کرد و آغاز ماه ربیع الاول را تبریک گفت وبه هجرت پیامبر از مکه به مدینه اشاره کرد و افزود : هجرت زمینه جهاد در راه خداوند است و در این میان هجرت پیامبر بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

وی تصریح کرد:ماه ربیع الاول از ارزش بسیاربالایی برخوردار است چرا که پیامبر فرمود هر کسی که حلول ماه ربیع الاول را به من بشارت دهد به او بهشت را بشارت می دهم.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه ماه ربیع ماه جشن و سرور است و مراسمهای شادی و عروسی در این ماه برگزارمیشود بر رعایت اصول اخلاقی و اسلامی در این ماه تاکید کرد و گفت : باید در موقع شادی و سرور حرمت همگی نگه داشته شود تا باعث اذیت و آزار دیگران نشویم

وی به 12 آذر روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : 12 آذر روز قانون اساسی در کشور ما نام گذاری شده است که معیار همه دستگاههاو افراد در جامعه قانون است آن هم قانون اساسی که کاملا شفاف و مشخص است.

وی افزود :قانون اساسی ایران ویژگی‌های برجسته‌ای دارد که پایه گذاری بر مبنای ایمان به خداوند، وحی الهی، عدل خدا، امامت و رهبری، کرامت والای انسانی، تأکید بر وحدت ملی، ولایت مطلقه فقیه و امت واحده دانستن عموم مسلمانان و پیروان مذاهب مختلف از جمله این ویژگی‌هاست.

خطیب نماز جمعه بهاباد به 13 آذر رور معلولان اشاره کردو گفت : روح انسانی معلول نیست و مورد توجه خدا قراردارد و روح انسانی روح الهی است و باید انسان این روح را حافظ باشد و در مسیر الهی حرکت کند.

وی گفت: معلولیت محدودیت نیست لذا باید به این قشر جامعه توجه خاصی کرد تا در جامعه گوشه گیر نشوندوباید پیشگیری از معلولیت را بیشتر مورد توجه قرار داد تا شاهد کاهش آن در نسل جدید باشیم.

خطیب جمعه بهاباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ملاقات با فرماندهان نیروی دریایی اظهار داشت: در این دیدار ولی امر مسلمین در ارتباط با حقوقهای نجومی فرمودند نتیجه رسیدگی معلوم نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند و در مورد تـحریمهای مجدد آمریکاییان اظهار داشتند این اقدامات ناشـی از عجله کردن و غفلت از جزئیات در مذاکرات است.

ارسال نظرات