خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم مطرح کرد

عضویت 1900 هنرمند قم در سازمان بسیج هنرمندان

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم گفت: این سازمان 1900 عضو دارد که این افراد در هشت انجمن تخصصی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۶۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
عضویت 1900 هنرمند قم در سازمان بسیج هنرمندان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود علامه روشن با اشاره به تاریخچه سازمان بسیج هنرمندان اظهار کرد: این سازمان یکی از سازمان‌های تخصصی بسیج مستضعفین است که سازمان مرکزی آن در سال 85 تشکیل شد و از سال 86 هم شاهد فعالیت سازمان بسیج هنرمندان در استان قم بودیم.

وی ادامه داد: بسیجیان در سازمان بسیج هنرمندان استان قم در قالب هشت انجمن تخصصی از جمله فیلم، نمایش، عکس، هنرهای تجسمی، موسیقی، خوشنویسی، شعر و داستان به فعالیت‌های تخصصی مشغول هستند، این انجمن‌ها متناسب با مناسبت‌ها در طول سال برنامه‌هایی را اجرا می کنند.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: این سازمان جشنواره‌های تخصصی هنری را به صورت دو سالانه در استان و سپس در کشور برگزار می‌کند. موضوع این جشنواره‌ها مباحث انقلابی است، به عنوان مثال از موضوعات جشنواره‌های هنری بسیج می‌توان به بحث اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و بیانات مقام معظم رهبری و مسائل روز اشاره کرد.

علامه روشن با اشاره به تعداد اعضای سازمان بسیج هنرمندان استان قم اظهار کرد: این سازمان 1900 عضو دارد که این افراد در هشت انجمن تخصصی فعالیت می‌کنند، این انجمن‌ها فعال هستند و در طول سال هم شاهد برگزاری برنامه‌هایی توسط این انجمن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان استان قم از ظرفیت نهادهای هنری در استان استفاده می‌کند، این سازمان با ارتباط با این نهادها از مکان آن‌ها برای برگزاری برنامه‌های آموزشی، جلسات نقد و کارگاه‌های تخصصی استفاده می کند.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: این سازمان برنامه‌های عمومی همچون دیدار با خانواده‌های شهدا و تشکیل حلقه‌های صالحین را انجام داده است و اکنون به صورت رسمی سازمان بسیج هنرمندان استان قم 15 حلقه صالحین دارد.

علامه روشن با اشاره به حلقه‌های صالحین سازمان بسیج هنرمندان استان قم اظهار کرد: حلقه‌های صالحین این سازمان برای هر گروه از هنرمندان متفاوت است، به عنوان مثال فعالان حوزه نمایش حلقه صالحین متفاوتی از فعالان حوزه شعر دارند، در حلقه‌های صالحین این سازمان علاوه بر بحث‌های تربیتی، سیاسی، اجتماعی و گفتمان ولایت، مباحث تخصصی رشته‌های هنری هم مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در میان انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان استان قم، دو انجمن شعر و نمایش فعالیت بیشتری را نسبت به انجمن‌های دیگر داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار