ایستگاه همه واقف باشیم در مصلی نماز جمعه بانه برپا شد

به مناسبت دهه وقف و ترویج فرهنگ این سنت حسنه، ایستگاه همه واقف باشیم در مسجد جامع بانه و مصلی نماز جمعه این شهر برپا شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۴۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با دهه وقف و در راستای ترویج فرهنگ این سنت حسنه در بین اقشار جامعه، امروز ایستگاه همه واقف باشیم در مسجد جامع بانه بر پا شد.
 

آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه  امروز در مصاحبه با خبرنگار ما در بانه، در این خصوص گفت: در این ایستگاه یک کارشناس از اداره اوقاف این شهرستان مستقر شده است که علی رغم  توزیع بروشورهای مربوط به سنت وقف اگر کسانی در این زمینه سئوالاتی نیز داشته باشند به پاسخگویی به سئوالات وقفی مردم می پردازد.

 

وی با بیان اینکه این ایستگاه در طول دهه وقف دایر است، افزود : احتمالا شاید بعد از دهه وقف نیز این ایستگاه تا مدتی در محل مسجد جامع بانه دایر باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه همچنین نهادینه کردن فرهنگ وقف را در جامعه ضروری خواند و گفت: با نهادینه کردن این سنت حسنه که در آموزه های دینی و بزرگان دین به نیکی به آن پرداخته شده است، می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.
 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرزی بانه برچیده شدن فقر در جامعه، کم شدن فاصله طبقاتی، پیشرفت علم و دانش و کاهش مشکلات جوانان را از جمله آثار و برکات وقف ذکر کرد.

 

گفتنی است که امروز نمایشگاه وقف نیز متشکل از آیات قرآن کریم و احادیث بزرگان و ائمه دینی در مسجد جامع بانه و محل برگزاری نماز جمعه این شهرستان از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه دایر شد.

 
هفتم تا 16 آذرماه سالجاری ، دهه وقف نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار