خبرهای داغ:
امام جمعه خوی گفت: ولی امر مسلمین در ارتباط با حقوقهای نجومی فرمودند نتیجه رسیدگی معلوم نشد و سوالاتی در ذهن مردم باقی ماند.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۴۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت :امام صادق(ع) خطاب به دوستداران و پیروان اهل بیت(ع) می فرماید:ما را با شفاعت به زحمت نیافکنید و آن را از کسانیکه ما را دوست می دارند میخواهیم و خداوند را بوسیله آن دینداری میکنیم زیرا پرهیزکاری همان دینی است که ما ملازمش هستیم بر شما باد پرهیزکاری.

خطيب درادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ملاقات با فرماندهان نیروی دریایی نيزگفت: ولی امر مسلمین در ارتباط با چند موضوع هشدار و توصیه داشتند در ارتباط با حقوقهای نجومی فرمودند نتیجه رسیدگی معلوم نشد و سوالات در ذهن مردم باقی ماند و در مورد تـحریمهای مجدد آمریکاییان اظهار داشتند این اقدامات ناشـی از عجله کردن و غفلت از جزئیات در مذاکرات است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی عموم مسلمانان را امت واحده می داند

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز 12 آذر که به مناسبت تصویب قانون اساسی در چنین روزی تحت عنوان روز قانون اساسی نامگذاری شده است وی با اشاره به ویژگی های برجسته قانون اساسی، پایه گذاری بر مبنای ایمان به خداوند ،وحی الهی، عدل خدا، امامت و رهبری، کرامت والای انسانی، تأکید بر وحدت ملی، ولایت مطلقه فقیه و امت واحده دانستن عموم مسلمانان و پیروان مذاهب مختلف را از جمله ویژگی های برجسته قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وي همچنين با اشاره به 8 ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام عصر عج اظهار داشت: از جمله فعالیت های برجسته امام عسکری در دوران امامت خود آماده سازی جامعه اسلامی برای غیبت امام عصر عج بوده است که از دوران امام هادی(ع) آغاز شده بود.

وی با نقل روایتی از فقیه بزرگوار احمد بن اسحاق قمی که می گوید از امام عسکری(ع) در مورد امام بعد از وی سوال کردم آن بزرگوار شتابان برخاست و داخل خانه شد و سپس برگشت در حالی که بر شانه اش کودکی سه ساله بود که صورتش مانند شب 14 می درخشید. فرمود: ای احمد بن اسحاق او کسی است که زمین را پر از عدل و داد می کند همچنان که پر از ظلم و جور شده باشد و غیبت طولانی خواهد داشت که هیچکس در آن نجات نمی یابد مگر کسی که خدا او را در اعتقاد به امامت ثابت بدارد. احمد بن اسحاق می گوید عرض کردم مولای من آیا نشانه ای هستا که قلبم به وسیله آن مطمین شود آن کودک به زبان عربی فصیح به سخن در آمد و فرمود من بقیة الله در زمین خدا و انتقام گیرنده از دشمنان خدا هستم (ای احمد بن اسحاق) پس از مشاهده جستجوی نشانه مکن

موفقیت های اخیر مقاومت اسلامی در منطقه استکبار و ارتجاع را به انفعال کشانده است

خطیب جمعه خوی گفت: اخبار پیروزی های مقاومت در دو کشور سوریه و عراق در محاصره کردن گروه های تروریستی، شکست عربستان در برابر مردم و انصار الله در یمن و پیروزی حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان استکبار جهانی به ویژه آمریکا ،رژیم صهیونستی و وهابیت سعودی را به انفعال کشانده است.

ارسال نظرات