خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا:

تمدید 10 ساله تحریم‌های ضد ایرانی به معنای نقض آشکار برجام است

امام جمعه شهرضا گفت: تمدید 10 ساله تحریم‌های ضد ایرانی به معنای نقض آشکار برجام بوده و پاسخ قاطع ایران را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۷۸۵۷۲۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا با تبریک هفته وقف اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی وقف یک سنت حسنه و باقیات و صالحاتی جاودانه و ماندگار است.

وی افزود: وقف را می‌توان یکی از برترین آموزه‌های عملی اسلام برای انفاق ماندگار برشمرد و امروز وقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه شهرضا گفت: همه ما باید تلاش کنیم وقف‌هایی را در زمینه فعالیت‌های قرآنی، سنت ازدواج، خرید جهیزیه برای خانواده‌های محروم، کمک به بیماران و کمک به تحصیل افراد بی‌بضاعت انجام دهیم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: تصویب تمدید 10 ساله تحریم‌ها توسط سنا در قالب و شکل و شمایل جدید نقض صریح و قطعی برجام است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه تمدید 10 ساله تحریم‌های ضد ایرانی به معنای نقض آشکار برجام بوده و پاسخ قاطع ایران را به همراه دارد، بیان کرد: مسئولان ناظر بر اجرای برجام باید پاسخ قاطعی به این اقدام مجلس سنا و شورای آمریکا بدهند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها به هیچ قانونی پایبند نیستند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بفهمند با چه نظام و انسان‌هایی مواجه هستند و اگر در برابر نقض برجام موضع قاطع، اساسی و انقلاب نگیریم باید عقب‌نشینی کنیم.

امام جمعه شهرضا اظهارداشت: موضع جمهوری اسلامی باید در برابر نقض برجام مشخص باشد زیرا برجام یک معاهده بین‌المللی است و درخواست ما این است مسئولان ما همچنان مقتدرانه اقدام کنند و جلوی خودخواهی و خودکامگی آمریکایی‌ها را بگیرند.

وی بیان کرد: آمریکا در مدت اجرای تعهدنامه برجام تخلفات زیادی داشته و آخرین اقدام آنها که تمدید تحریم‌های ضد ایرانی بوده، نقض قعطعی این پیمان تلقی می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه برخی افراد گمان می‌کنند که اگر برجام نباشد مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌شود در حالی که اینگونه نیست، گفت: تصور دشمن این است که با تحریم‌ها می‌تواند ما را به تسلیم وا دارد کنند، اما بدانند با ده‌ها مصوبه و تحریم دیگر نیز هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی افزود: همان‌طور که رهبری معظم فرمودند، «مشکلات برجام در عجله و شتابزدگی بود که از جزئیات غافل شدند و ما که نه اعتماد به آمریکا داشتیم و نه امروز هم این مستکبر جهانی مورد اعتماد و تکیه‌گاه است بلکه استقلال و اقتصاد مقاومتی تنها راه اقتدار و پیروزی در برابر دشمنان است».

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه بودن یا نبودن برجام تأثیری در آنچه که به عنوان راهکار برون رفت از معضلات کشور شناخته می‌شود ندارد، افزود: باید برای حل مشکلات کشورمان به توان و تخصص نیروهای داخلی خودمان تکیه کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید به جوانان نخبه و انقلابی و مؤمن داخل کشورمان اعتماد کرده و امور به آنها بسپاریم و اجازه دهیم تا مشکلات کشور به مرور برطرف شود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: اقتداری که امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان از آن برخوردار است ناشی از قاطعیت رهبر معظم انقلاب، ایثار و از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران و حمایت‌های مردم بوده و باید آن را حفظ کنیم.

وی با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو، اظهارداشت: دانشجوها امید و آینده‌ یک کشور هستند و اولویت اصلی دانشگاه‌ها باید معنویت و علم‌آموزی باشد تا با تربیت دانشجوی مؤمن، متعهد و متخصص بتوانند کشور را متحول کنند.

امام جمعه شهرضا افزود: امروز یکی از برنامه‌های دشمن تغییر تفکر دانشگاه و دانشجو است و چشم طمع به دانشگاه‌های ما بسته و می‌خواهد در آینده در آن رخنه کند که باید مراقب نفوذ باشیم.



ارسال نظرات