امام جمعه چهارباغ؛

جنبش دانشجویی از ابتدای عملکرد خود نقش های مهمی را ایفا کرده است

حجت الاسلام محمدی گفت: دو اصل استكبارستيزى و عدالت‏خواهى هيچگاه از بدنه دانشجو و دانشگاه جدا نخواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۶۸۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم نمودن اقدام تروریستی در حله عراق وتسلیت شهادت زائران اعتاب مقدسه اظهار داشت: پس از حماسه‏ ى بزرگ اربعين و حركت بزرگ ملت ايران و ملت عراق در ايجاد يك حماسه‏ى بين‏المللى، متاسفانه شاهد آن بوديم كه دشمنان كوردل دست به جناياتى عليه زائران حضرت اباعبدالله الحسين(ع) زدند و با بمب‏ گذارى، تعدادى از زائران را به شهادت رساندند.


جنبش دانشجویی در دوران عملکرد خود نقش های مهمی را ایفا کرده است

وی افزود:  از سوى ديگر حادثه‏ قطار در داخل كشور كه منجر به درگذشت برخى از زائران حضرت امام رضا(ع) شد، باعث تألم و ناراحتى مردم مسلمان ايران گرديد.

امام جمعه چهارباغ ادامه داد: به همين مناسبت رهبر معظم انقلاب اسلامى پيامى دادند كه در كنار تسليت اين امور ناراحت ‏كننده، نكات و تذكراتى نيز نسبت به مسؤولان كشور داشت.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى از مسؤولان كشور خواستند كه دغدغه حل ريشه ه‏اى اين مصائب دردناك را در اولويت خود قرار دهند و از كنار اين حوادث دردناك به‏ آسانى عبور نكنند.

خطیب جمعه چهارباغ درادامه بااشاره به تمدید تحريم‏ هاى اقتصادى آمريكا عليه ايران مجلس نمايندگان و مجلس سنای آمریکا تصریح کرد: تحريم‏ هاى اقتصادى آمريكا عليه ايران كه به قانون داماتو يا ايلسا شناخته میشد و با خروج ليبى از اين تحريم به ايسا تغيير نام يافت و در زمان رياست جمهورى بيل كلينتون به تصويب رسيده بود، پس از چند سرى تمديد، در آستانه رسيدن به پايان تاريخ مقرر بود كه مجلس نمايندگان آمريكا در هفته قبل با رأى ۴۱۹ نماينده از ۴۲۰ نماينده حاضر، آن‏را مجددا تمديد كردو قانونگذاران مجلس سنای آمریکا با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کردند؛ تحریمی که به تصریح مقامات ارشد ایران و تأکید رهبرمعظم  انقلاب، نقض برجام و تعهدات آن است.

امام جمعه چهارباغ با تاکید بر بد عهدی های آمریکا گفت: آمريكايى‏ ها وقتى حسن نيت ايران كه برگرفته از تعاليم اسلامى در مورد پايبندى به وعده‏ هايش بود را مشاهده كردند، به‏ جاى عمل به آنچه تعهد كرده بودند، با دورويى و تزوير، ميان متن و روح برجام تفاوت قائل شدند. 

وی افزود: باراك اوباما در اوايل سال جارى به ايران توصيه كرده بود در راستاى عمل به روح توافق نيز بايد گام بردارد تا بتواند به جامعه جهانى ملحق شود كه مشخصاً منظور وى از «روح توافق»، تغيير رفتار ايران به شكل مورد پسند آمريكاست. 

حجت الاسلام محمدی درادامه بااشاره به فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو گفت جنبش دانشجويى به‏ عنوان يكى از جريان‏ هاى مهم و تأثيرگذار اجتماعى در تاريخ سياسى اجتماعى معاصر ايران نقش‏ها و عملكردهاى غير قابل انكارى بر عهده داشته است. 

وی خاطر نشان کرد اين جريان در طول عمر خود، همواره نمايانگر شاخصه‏ ها و معيارهاى متعالى براى جامعه اسلامى ايرانى بوده و هميشه در خط مقدم مقابله با نفوذ دشمنان خارجى و خائنان داخلى قرار داشته است، اين جريان نشان داده است كه دو اصل استكبارستيزى و عدالت‏خواهى هيچگاه از بدنه دانشجو و دانشگاه جدا نخواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها