رها سازی یک قطعه جغد ماهیخوار در کهگیلویه

یک قطعه جغد کمیاب پس از مداوا در طبیعت شهرستان کهگیلویه رها شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۶۲۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: یک قطعه پرنده شکاری از نوع جغد ماهیخوار که به علت بیماری و ناتوانی در پرواز تحت مراقب بود پس از تیمارداری و بهبودی در منطقه حفاظت شده خائیز رهاشد.
روح اله عزیزی افزود: این پرنده شکاری کمیاب در حاشیه دریاچه و رودخانه مارون واقع در منطقه حفاظت شده خائیز در حالی که بیمار بود توسط باغبان سد مارون و محیطبان منطقه مشاهده و به این اداره تحویل شد.
رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت:با ارجاع این پرنده به دامپزشکی در شهرستان بهبهان وضعیت ظاهری و بال‌هایش سالم بوده ولی با مشکل گوارشی تشخیص داده شد.
عزیزی افزود:این جغد پس از تیمارداری و توانایی پرواز کردن در طبیعت و زیستگاه منطقه حفاظت شده خائیز  رهاسازی شد.
وی درمورد ویژگی‌های این پرنده گفت:جغد ماهیخوار گونه ای از تیره جغدهای معمولی شبیه شاه بوف است که از ماهی تغذیه می‌کند و گونه‌ای نادر و بسیار کمیاب است.
عزیزی با اشاره به اینکه در ایران 13 گونه جغد وجود دارد جغد ماهیخوار را از نادرترین آنها برشمرد.
به گفته عزیزی زیستگاه اصلی این پرنده شرق ایران است و برای اولین بار در منطقه حفاظت شده خائیز مشاهده شده که نشان دهنده غنای زیستی بالا دراین منطقه است.
وی افزود:این پرنده در نزدیکی سواحل دریا ،جنگل‌های پست کنار رودخانه و دریاها به سر برده و در میان سنگها، سوراخ درختان و لانه‌های متروک آشیان می‌سازد.
منطقه حفاظت شده خائیز یکی از مناطق بکر و ارزشمند زیستی درغرب شهرستان کهگیلویه با مساحتی حدود 22 هزار هکتار از غنا و تنوع زیستی ارزشمندی برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار